VD lanserar personlig sajt – vill hjälpa andra e-handlare

Uppmanar startups att ta kontakt.

Sharing is caring, brukar det ju heta i e-handelssammanhang. En som har tagit fasta på det under helgerna är Chiquelles grundare och vd Pouya Boland, som har tillbringat de senaste veckorna med att sätta ihop en personlig sajt. Den har fått namnet Pouyaboland.com och kan beskrivas som något av ett onlinebaserat cv.

Ger tips om tillväxt från 0 till miljoner

Sajtens besökare kan bland annat ta del av information om Pouya Bolands senaste presentationer på olika e-handelsevent, samt lära sig mer om Chiquelles historia och priser som företaget har belönats med. Ambitionen är enligt Boland att “hjälpa startups och globala e-handelsföretag”.

Annons

LÄS ÄVEN: Chiquelle ökar med sex länder och tar omtag i vd:ns hemland

Det kan till exempel handla om hur man bäst går från offline till online, innovationer inom e-handel eller hur man får ett bolag att växa “från 0 till miljoner”.

- Att börja med e-handel nu är - inte minst på grund av teknologin - betydligt lättare än det var tidigare. Men eftersom konkurrensen är tuffare är det samtidigt också svårare. På det här sättet vill vi uppmuntra startups och e-handelsmärken att ta kontakt så att vi kan hjälpa dem, skriver Pouya Boland i ett mejl till Ehandel.se.

Efterfrågar fler nybörjartips

Pouya Boland tycker själv att det saknas platser där nya e-handlare kan få råd och hjälp av personer som är mer erfarna på området. Han lyfter fram vikten av att vara med på olika event för att berätta sin historia för att hjälpa andra startups.

- Nu är det 2018 och det här är något vi tror kommer att bli allt viktigare, kanske särskilt för millennials, men också för en stor del av alla företag, skriver han.

Annons