VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

Redan 2014 berättade e-handelspionjären inkClub att företagets plan var att lansera ett slags e-handelsvaruhus med förbrukningsvaror inom olika områden. Bland annat har bolaget gett sig in i lampbranschen och börjat sälja damsugarpåsar - och nu kommer nästa spännande idé.

LÄS ÄVEN: Inkclub breddar utbudet med nytt e-handelsvaruhus

Annons

Erbjuder skräddarsydd mix

InkClub ligger nämligen bakom det nya varumärket DinVitamin, som sedan oktober har en egen e-handel. DinVitamin beskrivs av det mångsysslande företaget som en prenumerationstjänst som ska “göra det lätt att välja rätt”.

- Varje kund får varje månad 30 små påsar med fyra kosttillskott i varje, med en mix av tillskott som ska passa de enskilda behoven. Totalt finns 15 färdiga kombinationer för olika livsstilar att välja på, men den som är osäker på om någon av dessa passar kan göra ett test och på så vis få hjälp att skräddarsy mixen. Eller så väljer man fyra valfria kosttillskott, förklarar inkClub i ett pressmeddelande.

För att nå ut med sitt nya koncept har DinVitamin engagerat ingen mindre än skidskyttetoppen Magdalena Forsberg till att marknadsföra produkterna. Efter sin idrottskarriär, som bland annat innebar sex VM-guld, ska hon ha börjat med kosttillskott. Hon menar att DinVitamins upplägg gör det enklare att ha koll på att man får i sig vad kroppen behöver.

- Det blir också enkelt att ta med när man reser mycket, som jag gör. Dessutom finns flera olika färdiga kombinationer att välja mellan som passar personer i olika situationer, säger hon i en kommentar.

LÄS ÄVEN: Ny prenumerationstjänst för skräddarsydda vitaminer

Krävde stora investeringar

Satsningen på det nya vitaminmärket ska ha inneburit stora investeringar för inkClub, som bland annat har behövt mer personal och ny utrustning. Framöver väntar nyanställningar inom orderhantering, kundsupport och vidareutveckling av tjänsten.

– Investeringarna och nyanställningarna sker främst i Uppsala. Dessutom jobbar vi parallellt med två ytterligare projekt som än så länge är hemliga. De kommer att sjösättas under första halvan av 2018 och kräva ytterligare investeringar, säger Petter Hellman, affärsutvecklare på inkClub och ansvarig för DinVitamin.

Annons
Annons