Annons

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

2012-04-23 13:38

Fredrik Lennström på Klarna är i farten igen. Denna gång har han testat Amazons returprocess. Han beställde ett par skor som visade sig vara för stora ifrån Amazons brittiska sida.

Eftersom att han är Klarnas öra mot e-handelsmarknaden tog han tillfället i akt och dokumenterade alla steg han behövde gå igenom gällande returen. Detta inkluderade även en ökad ersättning för returen, eftersom att den kostade mer än Amazon beräknat.

Ni finner Fredriks genomgång av Amazons returprocess här. En process han tror att många e-handlare kan lära sig något utav.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Annons
Annons

Amazon Fresh på väg att lanseras i Storbritannien

E-handlaren ryktas rulla ut sina dagligvaruleveranser i Storbritannien inom några veckor.

Vikingar före dödskallar när Northern Spirit satsar i USA

Vikingar före dödskallar när Northern Spirit satsar i USA

Northern Spirit delar med sig av sina erfarenheter från en marknadsföringsresa till USA.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Blondinbellas e-handel ökade efter fällning för smygreklam

Blondinbellas e-handel ökade efter fällning för smygreklam

Fällningen av Reklamombudsmannen ledde till ökade försäljningssiffror i Blondinbellas skobutik Flattered.

Lindahls springer ut kvargen till kunderna

Att få sin snabbmat utkörd är inget ovanligt och enligt mejeriproducenten är det inte mer än rätt att även kvargälskare ska slippa lyfta på rumpan.

Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

I samband med sitt 125-årsjubileum öppnar Morakniv en ny e-handel för att ytterligare stärka varumärket runt om i världen.

Annons
Annons
Bring och PostNord granskas efter allmänhetens klagomål

Bring och PostNord granskas efter allmänhetens klagomål

Post- och telestyrelsen gör specialgranskning efter att tidigare krav inte gett effekt.

1
Fortsatt svårt få myndigheter att <nobr>e-handla</nobr>

Digitalisering: Fortsatt svårt få myndigheter att e-handla

En ny rapport visar att en femtedel av alla myndigheter inte e-handlar alls och att antalet digitala fakturor i snitt är färre än hälften.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem