-->
Annons

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

2012-04-23 13:38

Fredrik Lennström på Klarna är i farten igen. Denna gång har han testat Amazons returprocess. Han beställde ett par skor som visade sig vara för stora ifrån Amazons brittiska sida.

Eftersom att han är Klarnas öra mot e-handelsmarknaden tog han tillfället i akt och dokumenterade alla steg han behövde gå igenom gällande returen. Detta inkluderade även en ökad ersättning för returen, eftersom att den kostade mer än Amazon beräknat.

Ni finner Fredriks genomgång av Amazons returprocess här. En process han tror att många e-handlare kan lära sig något utav.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Jarno om bristen på kompetens inom e-handeln

Intervju: Jarno om bristen på kompetens inom e-handeln

E-handelsprofilen avslöjar att hans nya e-handelsföretag i många fall får utbilda sin egen personal.

Annons
Annons

NatureBox ska nå sina mål med hjälp av Target

Prenumerationstjänsten för nyttiga snacks och mellanmål tar sitt första steg utanför nätet och upp på hyllorna i 900 Target-butiker.

Rekordsiffror när UPS räknar ihop första kvartalet

UPS ökade vinsten per aktie med 13 procent jämfört med förra året.

Schibsted vill göra sig av med The you way

Schibsted vill göra sig av med The you way

Mediekoncernen letar redan nya köpare till sin redaktionella shoppingsajt.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fraktjakt trycker in både frakt och emballage i ny e-handel

Fraktjakt trycker in både frakt och emballage i ny e-handel

Jämförelsetjänsten som hjälper till att hitta de bästa fraktalternativen öppnar en nätbutik med fraktrelaterade produkter.

Litium plockar in 24 miljoner kronor i nyemission

E-handelsplattformens nyemissionen inför listningen på AktieTorget övertecknades och tillför bolaget 24 miljoner kronor före emissionskostnader.

Out of Bounds satsar offline med ny lagershop

Out of Bounds satsar offline med ny lagershop

Nätbutiken har under våren byggt om och utvidgat sina lokaler i Mölndal och idag är det dags för invigning av den nya lagershopen.

Annons
Annons
Omsättningen fortsätter att sjunka för PostNord

Omsättningen fortsätter att sjunka för PostNord

Sjunkande brevvolymer fick omsättningen att minska för tredje kvartalet i rad men intäkterna från e-handeln fortsätter att öka.

Paysons kassa tar mark och plattformar hoppar på tåget

Paysons kassa tar mark och plattformar hoppar på tåget

Betalbolagets nya kassa stödjer B2B-försäljning och får nu flera integrationer och nya kunder.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem