Annons

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

2012-04-23 13:38

Fredrik Lennström på Klarna är i farten igen. Denna gång har han testat Amazons returprocess. Han beställde ett par skor som visade sig vara för stora ifrån Amazons brittiska sida.

Eftersom att han är Klarnas öra mot e-handelsmarknaden tog han tillfället i akt och dokumenterade alla steg han behövde gå igenom gällande returen. Detta inkluderade även en ökad ersättning för returen, eftersom att den kostade mer än Amazon beräknat.

Ni finner Fredriks genomgång av Amazons returprocess här. En process han tror att många e-handlare kan lära sig något utav.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

MQ lanserar vårkollektion direkt i mobilen

Företaget fortsätter utveckla omnikanalkonceptet.

Annons
Annons
Postföretag blir matleverantör

Postföretag blir matleverantör

PostNL får nya arbetsuppgifter.

Ny söt <nobr>e-handelsplattform</nobr> från Skaraborg

Ny söt e-handelsplattform från Skaraborg

Sweet Charlie ska agera motpol till andra e-handelslösningar.

Fraktbolagets nya trick för att spara miljoner

Efter den magiska algoritmen kommer drönare på taket.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Skånska Byggvaror öppnar tre nya butiker

Med snart ett år sedan den senaste butiksöppningen är det nu dags igen.

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

Qliro låter nu kunderna betala med ett klick

E-handelskunderna slipper knappa in långa OCR-nummer.

1
Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Sportamore växte med 29% - omsätter över 700 miljoner

Ökade samtidigt rörelseresultatet med knappt 56 miljoner kronor.

3
Annons
Annons

Apotek Hjärtat hälsotestar kunder på nätet

Gratis test ska vägleda kunderna till en hälsosammare livsstil.

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

Elgigantens hemliga knep: automatisera mera

En enklare hemsida är inte den enda ingrediensen.

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i <nobr>e-handeln</nobr>

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i e-handeln

Elgiganten såg resultat av förra årets förändringar redan under det nya årets första månad.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem