Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Hitta leverantörer
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
 

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

Publicerad: 2012-04-23
Av: Julius Gunnilstam

Fredrik Lennström på Klarna är i farten igen. Denna gång har han testat Amazons returprocess. Han beställde ett par skor som visade sig vara för stora ifrån Amazons brittiska sida.

Eftersom att han är Klarnas öra mot e-handelsmarknaden tog han tillfället i akt och dokumenterade alla steg han behövde gå igenom gällande returen. Detta inkluderade även en ökad ersättning för returen, eftersom att den kostade mer än Amazon beräknat.

Ni finner Fredriks genomgång av Amazons returprocess här. En process han tror att många e-handlare kan lära sig något utav.




Kommentarer

Kommentera denna artikel

Du måste vara inloggad som medlem på forumet för att kunna kommentera.

Registrera dig här (gratis) eller logga in på befintligt konto.

Annons:
Relaterade nyheter

Senaste nytt

 






Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Venue Retail Group söker:
Digital Product Manager - E-commerce
Tidningskungen.se söker:
Product Manager – E-Commerce
zanox söker:
Account manager
Teknikproffset.se söker:
Customer support