Annons

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

Vad vi kan lära av Amazons returprocess

2012-04-23 13:38

Fredrik Lennström på Klarna är i farten igen. Denna gång har han testat Amazons returprocess. Han beställde ett par skor som visade sig vara för stora ifrån Amazons brittiska sida.

Eftersom att han är Klarnas öra mot e-handelsmarknaden tog han tillfället i akt och dokumenterade alla steg han behövde gå igenom gällande returen. Detta inkluderade även en ökad ersättning för returen, eftersom att den kostade mer än Amazon beräknat.

Ni finner Fredriks genomgång av Amazons returprocess här. En process han tror att många e-handlare kan lära sig något utav.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Patrik Hedelin:

Patrik Hedelin: "Logistiken begränsar e-handeln"

Partnern på eEquity berättar om tiden med Boo.com och ger sin syn på vad som krävs för en framgångsrik e-handel.

Annons
Annons
Hundratals utan post när PostNord vägrar utdelning

Hundratals utan post när PostNord vägrar utdelning

Små brevinkast och dåligt ljus sätter stopp för postutdelning.

Veckans 5 med Fredrik

Veckans 5 med Fredrik "DDesign" Dawidsson

Veckans 5 är en ny grej på Ehandel.se där vi ställer fem snabba frågor till en e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Komplett Apotek startar priskrig på receptfria läkemedel

Det nystartade nätapoteket ska utmana sina norska konkurrenter med kraftigt sänkta priser.

H&M planerar

H&M planerar "fortsatt snabb" utrullning av e-handeln 2017

Trots en svag start på hösten håller H&M fast vid ambitösa e-handelsplaner för nästa år.

2

Apotea i stor kampanj - ska minska tryck på vårdcentralerna

Apotea är ett av flera apotek som vill öka kunskapen om förkylning och influensa, samt minska trycket på vårdcentralerna, i en ny kampanj.

Annons
Annons
Fyndiq är tillbaka på banan - redo att leverera försäljning

Fyndiq är tillbaka på banan - redo att leverera försäljning

Växtvärk ska höra till vardagen för merförsäljningskanalen.

Rekonstruktion ska rädda datorhandlaren från konkurs

Rekonstruktion ska rädda datorhandlaren från konkurs

Låga marginaler och dålig lönsamhet tvingar datorförsäljaren Alina till företagsrekonstruktion.

Blocket backar - chattkrav för butikskunderna borttaget

Blocket backar - chattkrav för butikskunderna borttaget

Blockets nylanserade meddeladefunktion behöver inte längre användas av marknadsplatsens butikskunder.

Desktopdöden inte här men trafiken fortsätter att minska

Desktopdöden inte här men trafiken fortsätter att minska

Det är en nedåtgående spiral för den trogna skrivsbordsdatorn.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem