Annons

Välkomna till Antons tillväxtpanel på Emeet Anton med sin superpanel

Välkomna till Antons tillväxtpanel på Emeet

2016-03-18 14:23

Nu är det mindre än tre veckor kvar till Emeet Helsingborg som går av stapeln den 7 april. Detta blir startskottet på en underbar Emeet-turne som även ska besöka Göteborg, 7 september, och Stockholm den 20 oktober.

Vad kommer då hända på Emeet Helsingborg? Som vanligt är det en knytkonferens där deltagarna bidrar med ämnen. Vi har dock redan satt upp flera fasta punkter med intressanta diskussioner. Vilka dessa blir kommer avslöjas i nästa vecka.

Redan nu kan vi dock berätta att e-handelsprofilen Anton Johansson kommer leda en paneldebatt om tillväxt. Denna paneldebatt kickstartar Emeet Helsingborg och kommer börja 10:00, direkt efter inledningen.

"Göra alla hungriga att dela med sig"

Vilka är deltagarna undrar du? Det är inga mindre än Sara Wimmercranz, grundare av Footway, Jenny Rydhström, grundare av Gents, Linda Bjernstål, grundare av Flygstolen, och den professionella styrelseledamoten Kristina Jarring Lilja.

- Det är enormt kul att vi kan inleda Emeet med en sådan stark lineup. Tillväxtpanelen med e-handelsgurun Anton Johansson kommer sätta tonen för dagen och göra alla hungriga att dela med sig och lära sig mer inom olika områden, säger Michael Wictor, VD på Ehandel.se.

Diskussionen kommer förstås handla om hur ett företag ska växa. Vilka för- och nackdelar har riskkapital jämfört med organisk tillväxt? Ska man satsa på lönsamhet eller bara tillväxt, eller går de att kombinera?

Annons
Annons

"Ser själv upp till flera i panelen"

Frågorna är många och Anton Johansson är laddad inför att reda ut hur man bäst tar sig igenom tillväxtresan.

- När Michael frågade mig om jag ville inleda årets första Emeet med att moderera en tillväxtpanel var det självklart ett ja på det. Jag ser själv upp till flera i panelen och det ska bli jättekul att leda diskussionen och träffa alla e-handlare under dagen, säger Anton Johansson, föreläsare, serieentreprenör och förstås e-handlare.

Du vill givetvis inte missa detta och har du inte redan en biljett kan du skaffa en här. Biljetterna är som alltid gratis för e-handlare.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Trots monopolet - alkoholen breder ut sig på nätet

Helgläsning: Trots monopolet - alkoholen breder ut sig på nätet

Många e-handlare har tröttnat på Systembolagets ställning inom alkoholförsäljningen och menar att monopolet har spelat ut sin roll. Vi har gjort en djupdykning i branschen som bara verkar växa sig större - nämligen alkoholförsäljningen på nätet.

Annons
Annons
Veckans 5 med uppstickaren John Hadenius

Veckans 5 med uppstickaren John Hadenius

Veckans 5 är inslaget där vi ställer fem snabba frågor till en e-handlare.

Besökssuccé när E-commerce Park bjöd in till invigningsfest

Besökssuccé när E-commerce Park bjöd in till invigningsfest

Runt 200 personer dök upp när E-commerce Parks nya lokaler i Helsingborg visades upp under torsdagskvällen.

Gymgrossisten internrekryterar efter stortapp i ledningen

Tre av Gymgrossistens högsta chefer kommer att lämna sina uppdrag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelssatsning: Så ökade Hobbex intäkterna med 50%

E-handelssatsning: Så ökade Hobbex intäkterna med 50%

Att låta e-handeln ta steget ut i resten av EU blev ett framgångskoncept för Hobbex.

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

Happy Plugs hörlurar, högtalare och mobilskal ska säljas exklusivt i H&M:s näthandel.

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front

Då var det dags. Klarna öppnar upp dammluckan för sin företagsvänliga kassa.

3
Annons
Annons
<nobr>E-handelsjätten</nobr> tar nästan all tillväxt

E-handelsjätten tar nästan all tillväxt

Det kan finnas anledning att vara orolig.

1
Brott på nätet kan leda till rädsla för e-handel

Forskning: Brott på nätet kan leda till rädsla för e-handel

42 procent av svenskarna har råkat ut för att oseriösa företag skickat mail i syfte att lura till sig personlig information, enligt en ny undersökning.

E-handel på stark frammarsch i Nigeria

Ny teknik har gett fler jobb och lägre priser.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Apotek Hjärtat söker:

Online merchandiser

Skincity AB söker:

Skincity söker redovisningsekonom

Sportamore söker:

Digital grafisk formgivare

AddTruly AB söker:

Driven B2B-säljare sökes till en arbetsplats med entreprenöriell anda

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem