Annons

Välkomna till Antons tillväxtpanel på Emeet Anton med sin superpanel

Välkomna till Antons tillväxtpanel på Emeet

2016-03-18 14:23

Nu är det mindre än tre veckor kvar till Emeet Helsingborg som går av stapeln den 7 april. Detta blir startskottet på en underbar Emeet-turne som även ska besöka Göteborg, 7 september, och Stockholm den 20 oktober.

Vad kommer då hända på Emeet Helsingborg? Som vanligt är det en knytkonferens där deltagarna bidrar med ämnen. Vi har dock redan satt upp flera fasta punkter med intressanta diskussioner. Vilka dessa blir kommer avslöjas i nästa vecka.

Redan nu kan vi dock berätta att e-handelsprofilen Anton Johansson kommer leda en paneldebatt om tillväxt. Denna paneldebatt kickstartar Emeet Helsingborg och kommer börja 10:00, direkt efter inledningen.

"Göra alla hungriga att dela med sig"

Vilka är deltagarna undrar du? Det är inga mindre än Sara Wimmercranz, grundare av Footway, Jenny Rydhström, grundare av Gents, Linda Bjernstål, grundare av Flygstolen, och den professionella styrelseledamoten Kristina Jarring Lilja.

- Det är enormt kul att vi kan inleda Emeet med en sådan stark lineup. Tillväxtpanelen med e-handelsgurun Anton Johansson kommer sätta tonen för dagen och göra alla hungriga att dela med sig och lära sig mer inom olika områden, säger Michael Wictor, VD på Ehandel.se.

Diskussionen kommer förstås handla om hur ett företag ska växa. Vilka för- och nackdelar har riskkapital jämfört med organisk tillväxt? Ska man satsa på lönsamhet eller bara tillväxt, eller går de att kombinera?

Annons
Annons

"Ser själv upp till flera i panelen"

Frågorna är många och Anton Johansson är laddad inför att reda ut hur man bäst tar sig igenom tillväxtresan.

- När Michael frågade mig om jag ville inleda årets första Emeet med att moderera en tillväxtpanel var det självklart ett ja på det. Jag ser själv upp till flera i panelen och det ska bli jättekul att leda diskussionen och träffa alla e-handlare under dagen, säger Anton Johansson, föreläsare, serieentreprenör och förstås e-handlare.

Du vill givetvis inte missa detta och har du inte redan en biljett kan du skaffa en här. Biljetterna är som alltid gratis för e-handlare.

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Internationell mediegigant går in som ägare i Boozt.com

Internationell mediegigant går in som ägare i Boozt.com

Discovery Networks löser in en gammal reklamdeal och får för det en liten ägarandel i modesajten.

Annons
Annons
Deutsche Post betalar 2,7 miljarder för UK Mail

Deutsche Post betalar 2,7 miljarder för UK Mail

Med uppköpet hoppas den tyska logistikjätten stärka sitt grepp om den europeiska leveransmarknaden.

Svenska e-handelskändisar i miljonsatsning på stylistapp

Svenska e-handelskändisar i miljonsatsning på stylistapp

Jetshops grundare och Wellstreet är involverade i Suavoo som ska koppla ihop konsumenter med frilansande stylister och frisörer.

Nikes e-handel upp 49 procent det senaste kvartalet

Sportjättens växande e-handel har bidragit till att även butiksförsäljningen går upp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Byggmax hämtar sin nya VD från klädhandeln

Byggmax hämtar sin nya VD från klädhandeln

Mattias Ankarberg, med en bakgrund från modeföretaget H&M, blir ny VD för Byggmax Group.

Kvinnor bäst på att shoppa i mobilen

Nya siffror: Kvinnor bäst på att shoppa i mobilen

Männen håller fast vid desktopen medan kvinnorna tar till sig ny teknologi, enligt en ny brittisk undersökning.

Enferno stärker sitt nätverk med digital partner

E-handelsbolaget bygger ut sitt partnernätverk genom ett samarbete med den digitala byrån NetRelations.

Annons
Annons
E-handeln med kvalitetsfiltar där exporten står för 99%

E-handeln med kvalitetsfiltar där exporten står för 99%

Den danska designsajten Fabgoose.com ger kunderna tillgång till hela sortimentet.

Walmart planerar köpa andel i Indiens största <nobr>e-handel</nobr>

Walmart planerar köpa andel i Indiens största e-handel

Detaljhandlaren försöker desperat stävja Amazons e-handelsexpansion.

Sverige i Europa-toppen när det gäller mobila betalningar

En klar majoritet av svenskarna vill betala för nätköpen med sin smartphone.

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Miljardförsäljningen är nu färdig och e-handelsplattformen byter namn.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem