Annons

Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad grundaren Amanda Westerbom och delägaren Nadia Kandil

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

2019-05-16 15:16

Prenumerationer blir hett igen.

Idag lanseras ännu en ny e-handel som satsar på prenumerationer. Att prenumerera på olika slags produkter och boxar börjar sakta men säkert komma tillbaka. Dagens nykomling döptes till Estrid.com av entreprenörerna Amanda Westerbom, Ben Eliass, Alan Aygun och Nadia Kandil. 

LÄS ÄVEN: Svenskt kalsongmärke växte 300 procent globalt

- Varför betalar vi så mycket för rakhyvlar? Varför använder så många av oss rakhyvlar för män? De glansiga kampanjerna som visar tjejer i vita bikinis och hårlösa ben hade inte svaren vi letade efter. Allt detta ledde till att Estrid föddes - en kvinnligt fokuserad rakhyvel utan alla de dåliga grejerna till ett rimligt pris. Vi är här för att raka bort tid och pengar från livets mest personliga skönhetsrutiner, skriver företaget på sin sajt. 

Idén till Estrid föddes ur "viljan att erbjuda en hållbar och demokratisk rakningsprodukt ur ett modernt och hälsosamt perspektiv", menar aktören. Kort sagt säljer företaget prenumerationer av rakblad varje, varan- nan eller var tredje månad.

Annons
Annons

Men varumärket Estrid står för mycket mer än bara rakhyvlar. 

- Vi lägger ingen värdering i hur, var, när eller om man rakar sig. Estrid är vårt sätt att ta tillbaka rätten över vår egen kroppsbehåring utan förlegade ideal, säger grundaren Amanda Westerbom i ett pressmeddelande. 

Delägaren Nadia Kandil tillägger:

- Vi är inte rädda för att visa upp kvinnor med hår, till skillnad från andra rakhyvelsvarumärken. Vi vill hylla det och visa hur verkligheten faktiskt ser ut.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta