Annons

Victoria's Secret kapar 200 jobb i digital omstrukturering Victorias Secret Behati Prinsloo under Victorias Secret Fashion Show 2015

Victoria's Secret kapar 200 jobb i digital omstrukturering

2016-04-11 15:03

Underklädesmärket säger upp 200 personer i samband med en omstrukturering som bland annat omfattar ett skiftat fokus från kataloger till digitalt.

Victoria's Secret, som ägs av Limited Brands, strömlinjeformar sin organisation. Något som bland annat innebär att man slopar en del av sina produktkategorier och väljer att satsa på de mest lönsamma delarna.

Framöver kommer kedjan endast att bestå av tre olika inriktningar; Victoria's Secret Lingerie, Pink och Victoria's Secret Beauty. Samtidigt meddelar företaget att man kommer att skifta fokus från tryckta kataloger till sina digitala kanaler.

Annons
Annons

Ska påskynda tillväxten

Omstruktureringen innebär även att Victoria's Secrets onlineverksamhet kommer att integreras i butiksdel, och till skillnad från tidigare, inte ska fungera som en separat enhet. Tyvärr, för de anställda, innebär det även att företaget drar ned med 200 personer på sina kontor i Columbus och i New York.

– Vi gör dessa förändringar för att påskynda vår tillväxt och stärka verksamheten på lång sikt genom att skärpa vårt fokus och förenkla vår verksamhetsmodell. Jag är säker på att dessa förändringar är nödvändiga för att branschledande varumärken ska kunna nå sin fulla potential, säger Leslie H Wexner, Limited Brands grundare och VD.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta