Annons

Ville Kangasmuukko ny VD för Bubbleroom

Ville Kangasmuukko ny VD för Bubbleroom

2015-08-19 08:25

Ville Kangasmuukko, senast från H&M online, förväntas stärka Bubblerooms tillväxt.

Ville Kangasmuukko har tidigare varit ansvarig för expansion och affärsutveckling online för bland annat Cheap Monday, Monki och Weekday, samt ansvarat för expansionen av H&M online till Storbritannien och USA.

 -Det är väldigt glädjande att vi har lyckats rekrytera Ville och vi har stor tilltro att han kan hjälpa oss att fortsätta utveckla Bubbleroom till ett av Sveriges mest innovativa, relevanta och uppskattade modeföretag. Som VD för Bubbleroom får Ville ett övergripande ansvar för att stärka tillväxten ytterligare och fortsätta den omnikanalsatsning som inleddes våren 2014 med fysiska butiker, säger Freddy Sobin, VD och koncernchef på Consortio Fashion Group AB (CFG), där Bubbleroom ingår.

Consortio Fashion Group AB (CFG) omsätter en miljard och har närmare 400 anställda. Gruppens sortiment innehåller främst mode och konfektion. Gruppen är aktiv i totalt 13 marknader, med direktförsäljning i 10 av dessa och genom partners i övriga.

CFG säljer varor genom fyra bolag; Halens, Cellbes, Bubbleroom och Discount24. Bubbleroom grundades 2005 som en nätbutik för mode och förvärvades 2008 av CFG. 

-Det känns väldigt inspirerande och hedrande att ta över ansvaret för Bubbleroom. Jag har länge följt Bubblerooms resa, då de alltid varit kända för sin kreativitet och för att ligga i framkant med att höja kundupplevelsen online, säger Ville Kangasmuukko.

Ville Kangasmuukko tillträder den 7 september.

Annons
Annons

 

På bild: Ville Kangasmuukko

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta