Ville Kangasmuukko ny VD för Bubbleroom

Ville Kangasmuukko, senast från H&M online, förväntas stärka Bubblerooms tillväxt.

Ville Kangasmuukko har tidigare varit ansvarig för expansion och affärsutveckling online för bland annat Cheap Monday, Monki och Weekday, samt ansvarat för expansionen av H&M online till Storbritannien och USA.

 -Det är väldigt glädjande att vi har lyckats rekrytera Ville och vi har stor tilltro att han kan hjälpa oss att fortsätta utveckla Bubbleroom till ett av Sveriges mest innovativa, relevanta och uppskattade modeföretag. Som VD för Bubbleroom får Ville ett övergripande ansvar för att stärka tillväxten ytterligare och fortsätta den omnikanalsatsning som inleddes våren 2014 med fysiska butiker, säger Freddy Sobin, VD och koncernchef på Consortio Fashion Group AB (CFG), där Bubbleroom ingår.

Annons

Consortio Fashion Group AB (CFG) omsätter en miljard och har närmare 400 anställda. Gruppens sortiment innehåller främst mode och konfektion. Gruppen är aktiv i totalt 13 marknader, med direktförsäljning i 10 av dessa och genom partners i övriga.

CFG säljer varor genom fyra bolag; Halens, Cellbes, Bubbleroom och Discount24. Bubbleroom grundades 2005 som en nätbutik för mode och förvärvades 2008 av CFG. 

-Det känns väldigt inspirerande och hedrande att ta över ansvaret för Bubbleroom. Jag har länge följt Bubblerooms resa, då de alltid varit kända för sin kreativitet och för att ligga i framkant med att höja kundupplevelsen online, säger Ville Kangasmuukko.

Ville Kangasmuukko tillträder den 7 september.

 

På bild: Ville Kangasmuukko

Annons