Vinnaren av Svensk Digital Handels nya pris D-Award

Röstades fram av deltagarna.

E-handelskonferensen D-Congress tog igår plats på Svenska Mässan i Göteborg. Evenemanget drog runt 2 000 deltagare i form av leverantörer och e-handlare. Under D-Congress fick alla deltagare ett SMS där de fick rösta på de tre finalisterna DesenioiDeal of Sweden och RevolutionRace.

- Nomineringsprocessen för att få fram de tre nominerade företagen inleddes i december 2018 via Svensk Digital Handels webbsida. Utifrån inkomna förslag valdes sex finalister ut av juryn. Företaget Daymaker genomförde därefter en mystery shopping under januari. Resultaten från mystery shopping i kombination med företagens ekonomiska resultat och juryns bedömning av hur väl företagen levde upp till prisets kriterier resulterade därefter i tre återstående kandidater, skriver Svensk Handel.

Annons

I juryn satt flera starka namn inom e-handeln, exempelvis Freddy Sobin, Linn Tagesson, Paul Fischbein, Cathrin Folkesson och Tomas Kull. Det företag som de flesta deltagare röstade på, av de nominerade, och som till sist stod på prispallen var RevolutionRace.

- I en konservativ bransch med hög prisbild har Pernilla och Niklas Nyrensten visat att det går utmärkt att sälja färgglada snygga egenproducerade outdoorkläder med bra passform till ett rimligt pris, utan att tumma på kvaliteten. Genom att ta kontroll över hela värdekedjan och via sociala medier involvera kunderna i produktutvecklingen och marknadsföringen har RevolutionRace skapat ett koncept som de framgångsrikt rullar ut i hela världen. Ett koncept som gör dem till ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma e-handelsföretag, lyder motiveringen.

Annons