Annons

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel Nu i internationell e-handel

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel

2018-05-08 07:42

Har tidigare sålts hos Nelly och NA-KD.

Sedan starten 1979 har det numera klassiska Göteborgsmärket Acqua Limone satsat på att ta fram och sälja trikåplagg som är tänkta att hålla i många år framöver. Företaget har haft en ambition att “slow down fashion”, och tycker precis som branschkollegan Asket att kvalitet och hållbarhet ska gå före snabba trender och hastiga kollektioner. 

LÄS ÄVEN: Asket skippar "made in" - startar ny branschstandard

Acqua Limone har fram tills ganska nyligen i första hand sålt sina kläder via fysiska återförsäljare. På senare tid har kläderna dock gått att e-handla via e-handelssajter som Nelly och NA-KD, och nu väljer företaget att göra en större satsning på sin egen e-handel, acqualimone.com. Den har öppet för beställningar från hela världen, men levererar till lägre priser innanför Sveriges gränser.

"Är redan mycket nöjda"

I samband med att Acqua Limone satsar mer på sin egen e-handel väljer företaget bakom märket, Sour Industry AB, att även outsourca sin lagerverksamhet. Valet föll på OnePartnerGroup Logistics, som under det senaste året har riktat in sig på just e-handlare.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Uppstickaren OnePartnerGroup köper upp logistikföretag

- Vi valde OnePartnerGroup som vår logistikpartner då de presenterade det bästa erbjudandet bland dem vi kontaktade. Prismässigt, läget, ordning och reda och deras bemötande var avgörande. Vi är redan mycket nöjda och ser fram emot ett gott samarbete, säger Ilse Stålblad, grundare av Sour Industry, i ett pressmeddelande.

Och av allt att döma är den positiva inställningen ömsesidig mellan de två Göteborgsföretagen. 

- Acqua Limone är ett företagsnamn som de flesta har en relation till. Vi är mycket glada över att få förtroendet att sköta lagerhållning, hantering och distribution för ett av Sveriges mest välrenommerade klädmärken, säger Björn Häger, vd för OnePartnerGroup Logistics Väst.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta