Annons

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel Nu i internationell e-handel

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel

2018-05-08 07:42

Har tidigare sålts hos Nelly och NA-KD.

Sedan starten 1979 har det numera klassiska Göteborgsmärket Acqua Limone satsat på att ta fram och sälja trikåplagg som är tänkta att hålla i många år framöver. Företaget har haft en ambition att “slow down fashion”, och tycker precis som branschkollegan Asket att kvalitet och hållbarhet ska gå före snabba trender och hastiga kollektioner. 

LÄS ÄVEN: Asket skippar "made in" - startar ny branschstandard

Acqua Limone har fram tills ganska nyligen i första hand sålt sina kläder via fysiska återförsäljare. På senare tid har kläderna dock gått att e-handla via e-handelssajter som Nelly och NA-KD, och nu väljer företaget att göra en större satsning på sin egen e-handel, acqualimone.com. Den har öppet för beställningar från hela världen, men levererar till lägre priser innanför Sveriges gränser.

"Är redan mycket nöjda"

I samband med att Acqua Limone satsar mer på sin egen e-handel väljer företaget bakom märket, Sour Industry AB, att även outsourca sin lagerverksamhet. Valet föll på OnePartnerGroup Logistics, som under det senaste året har riktat in sig på just e-handlare.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Uppstickaren OnePartnerGroup köper upp logistikföretag

- Vi valde OnePartnerGroup som vår logistikpartner då de presenterade det bästa erbjudandet bland dem vi kontaktade. Prismässigt, läget, ordning och reda och deras bemötande var avgörande. Vi är redan mycket nöjda och ser fram emot ett gott samarbete, säger Ilse Stålblad, grundare av Sour Industry, i ett pressmeddelande.

Och av allt att döma är den positiva inställningen ömsesidig mellan de två Göteborgsföretagen. 

- Acqua Limone är ett företagsnamn som de flesta har en relation till. Vi är mycket glada över att få förtroendet att sköta lagerhållning, hantering och distribution för ett av Sveriges mest välrenommerade klädmärken, säger Björn Häger, vd för OnePartnerGroup Logistics Väst.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta