Annons

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel Nu i internationell e-handel

Vintageklassiker tar sina trikåer till 3PL och egen e-handel

2018-05-08 07:42

Har tidigare sålts hos Nelly och NA-KD.

Sedan starten 1979 har det numera klassiska Göteborgsmärket Acqua Limone satsat på att ta fram och sälja trikåplagg som är tänkta att hålla i många år framöver. Företaget har haft en ambition att “slow down fashion”, och tycker precis som branschkollegan Asket att kvalitet och hållbarhet ska gå före snabba trender och hastiga kollektioner. 

LÄS ÄVEN: Asket skippar "made in" - startar ny branschstandard

Acqua Limone har fram tills ganska nyligen i första hand sålt sina kläder via fysiska återförsäljare. På senare tid har kläderna dock gått att e-handla via e-handelssajter som Nelly och NA-KD, och nu väljer företaget att göra en större satsning på sin egen e-handel, acqualimone.com. Den har öppet för beställningar från hela världen, men levererar till lägre priser innanför Sveriges gränser.

"Är redan mycket nöjda"

I samband med att Acqua Limone satsar mer på sin egen e-handel väljer företaget bakom märket, Sour Industry AB, att även outsourca sin lagerverksamhet. Valet föll på OnePartnerGroup Logistics, som under det senaste året har riktat in sig på just e-handlare.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Uppstickaren OnePartnerGroup köper upp logistikföretag

- Vi valde OnePartnerGroup som vår logistikpartner då de presenterade det bästa erbjudandet bland dem vi kontaktade. Prismässigt, läget, ordning och reda och deras bemötande var avgörande. Vi är redan mycket nöjda och ser fram emot ett gott samarbete, säger Ilse Stålblad, grundare av Sour Industry, i ett pressmeddelande.

Och av allt att döma är den positiva inställningen ömsesidig mellan de två Göteborgsföretagen. 

- Acqua Limone är ett företagsnamn som de flesta har en relation till. Vi är mycket glada över att få förtroendet att sköta lagerhållning, hantering och distribution för ett av Sveriges mest välrenommerade klädmärken, säger Björn Häger, vd för OnePartnerGroup Logistics Väst.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lämnar Arvato - får nytt jobb hos internationell leverantör

Lämnar Arvato - får nytt jobb hos internationell leverantör

Blir Partner Manager Nordics hos Nosto.

Annons
Annons
Efter BF: E-handlare kör Red Weekend och Green Monday

Efter BF: E-handlare kör Red Weekend och Green Monday

"Det ska säljas varor hela december".

<nobr>E-handelsjättens</nobr> nya butiksplan involverar flygplatser

E-handelsjättens nya butiksplan involverar flygplatser

Vill göra flygplatserna kassafria.

"Prismatchning" innebar presentkort - nu fälls Komplett

Lovade marknadens lägsta pris.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Var tredje handlar mest på nätet.

Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Helgläsning: Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Vad är egentligen Wish och hur blev de så stora i Sverige?

Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Annons
Annons
Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta