Virtusize fortsätter ansluta nätbutiker till sin tjänst

Storlekstjänsten Virtusize är på frammarsch. Nyligen tog man sig in i Japan och tidigare har man slutit avtal med brittiska Asos. Ett samarbete som kammat hem det prestigefulla priset Customer Experience Technology of the Year på World Retail Awards.

Nu meddelar den svenska e-handelstjänsten att man lockat till sig ytterligare välkända nätbutiker i Sverige och Storbritannien. Acne Studios, Monsoon Accessorize och Country Attire ska vara de senaste att installera det virtuella provrummet.

Det är viktigt för oss på Monsoon Accessorize att ständigt jobba för att förbättra shoppingupplevelsen för våra onlinekunder. Att kunna illustrerar storlek och passform på ett plagg på ett enkelt och intuitivt sätt är en viktig del av upplevelsen. Returer är en stor utmaning för e-handlare och Virtusize hjälper oss att tackla problemet, säger Michael Wood, Head of Website på Monsoon Accessorize.

Annons

225 000 plagg

Virtusize är förstås glada över de nya butikerna som anslutit sig och säger sig ha haft ett mycket bra 2013.

Det känns kul att vi fortsätter att växa med ledande e-handlare i Storbritannien och Sverige. Det har varit ett spännande och framgångsrikt år hittills. Vi har fortsatt vår internationella expansion, vunnit en prestigefylld detaljhandelsutmärkelse och har utsetts till ett av Europas ledande teknikföretag. Vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med våra partners under 2014, säger Peder Stubert, tillväxtchef på Virtusize.

Virtusize ska nu vara tillgängligt på 225 000 plagg fördelat över 30 webbutiker globalt. Tjänsten sägs även ha sänkt returerna för anslutna e-handlare med upp till 50 procent.

 

Källa: Press

Annons