Volvoleveranserna ökar – nu hämtar Urb-it kundens returer

Även returer ska kunna hämtas upp i bakluckan.

För drygt ett år sedan inleddes ett samarbete mellan leveranstjänsten Urb-it och biljätten Volvo. Det gick ut på att stockholmare skulle kunna beställa varor från butiker med stöd för Urb-its leveranstjänst - och få paketet levererat till bakluckan på sin Volvo.

Urb-its hela utbud direkt till bakluckan

År 2025 skulle tjänsten vara tillgänglig i totalt 200 städer, hette det då. Och nu tar samarbetet ytterligare ett steg på väg mot det målet. Bland annat ska nu kunderna kunna handla i Urb-its app och därifrån kunna köpa ur var Urb-it kallar för hela sitt sortiment, samt välja sin Volvo som leveransplats.

Annons

- Efter ett lyckat samarbete är vi redo att ta nästa steg för att hitta fler spännande lösningar tillsammans. Kombinationen av tekniska framsteg i våra bilar och Urb-its plattform skapar innovation som förenklar våra kunders vardag, säger Anders Lundh, Business Developer Connectivity på Volvo Car Group, i ett pressmeddelande.

Engångsnyckel för returer 

Men Urb-it och Volvo vill också underlätta för kunderna att hantera returer. Dessa ska gå i lås med hjälp av en engångsnyckel som ger “urbern”, som hanterar leveransen, tillgång till Volvons bagagelucka där returen kan hämtas.

- Konsumenterna efterfrågar enklare sätt att hantera returer för att spara tid och vi strävar alltid efter att bygga en tjänst som möter konsumenternas nya beteenden och behov. Att göra detta tillsammans med svenska Volvo känns såklart extra roligt, säger Celine Fierro, marknadschef på Urb-it.

Samarbetet mellan Urb-it och Volvo ska under förra året också ha prisats som motorbranschens mest innovativa lösning.

Annons