Webhallen härmar Musikhjälpen – sätter programledare i bur

Streamhjälpen är här.

Som vi vet så är juletider även välgörenhetstider. Nyligen berättade vi om flera e-handlare som valt att uppmärksamma detta i olika kampanjer till förmån för välgörande ändamål.

LÄS ÄVEN: Givmild jul när e-handlarna delar med sig 

Annons
Annons

Nu meddelar även Webhallen att de hoppar på tåget. 

Detta gör de dock i vanlig ordning på sitt eget vis. Inspirerade av Musikhjälpen genomför de nu för första gången "Streamhjälpen".

- Vi stänger in tre programledare i en bur, för att under sex dygn uppmärksamma orättvisor runt om i världen och samla in pengar. Årets tema är "Barn är inte till salu", skriver företaget på kampanjens hemsida.

144 timmar med spel i fokus

Självklart streamas kampanjen - i totalt 144 timmar. Sedan klockan åtta igår kväll pågår detta nu för fullt och den som vill beskåda spektaklet kan bänka sig framför Webhallens kanal på streamingtjänsten Twitch.

Men det finns förstås en skillnad mellan förlagan Musikhjälpen och Webhallens egen kampanj.

- Till skillnad från vår inspirationskälla Musikhjälpen, där just musiken står i fokus, fokuserar vi på något som ligger oss nära om hjärtat, nämligen spel! Våra programledare kommer att streama populära tv- och datorspel, interagera med tittare genom utmaningar och önskningar om vad som ska spelas, samt gästas av kända profiler inom spelbranschen. Vi bjuds bland annat på celebert besök från Fatshark Gaming Studios, Heaton, Slop3 med flera, skriver företaget. 

Programledarna som hoppat in i buren är Staffan "Dysfori" Remes, cosplayaren Elvina, "Grimalkin", samt den vana streamaren Michaela, i spelens värld även kallad "MissMikkaa".

- Vi ser fram emot att på vårt eget sätt belysa det oerhört viktiga arbetet som sker för att ge utsatta barn en trygg framtid" säger Staffan Remes, eventansvarig på Webhallen, i ett pressmeddelande inför Streamhjälpens startskott.

Annons
Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!