Annons

Yoga och Teslabilar ska hålla kunderna från e-handeln Fler köp efter yoga?

I dag: Yoga och Teslabilar ska hålla kunderna från e-handeln

2017-11-24 07:00

De fysiska butikerna ger sig inte utan kamp.

I morgon är det dags för en av detaljhandelns största köpdagar och inför årets Black Friday spås e-handlarna i många fall bli de stora vinnarna. Nu kommer dock rapporter från e-handelslandet USA om att de fysiska butikerna knappast kommer att ge sig i kampen om kunderna, åtminstone inte utan strid.

Hur ska den striden gå till? undrar kanske någon. Jo, med hjälp av diverse tricks planerar butikerna att locka kunderna bort från soffan och ut på stan.

Ta en selfie med tomten

Enligt nyhetskanalen CBN News, som också ger exempel på temporära isrinkar som lockbete, kommer till exempel Bloomingdale’s i New York att satsa på yogaklasser för att få kunderna på köphumör. På Nordstroms ska Teslabilar placeras ut i närheten av herravdelningen för att öka intresset för att dels komma dit och dels köpa med något hem.

Annons
Annons

Wal-Mart ska arrangera 20 000 “holiday parties” runt om i USA. På festerna ska barn får chansen att ta en “selfie med tomten”, och ett antal andra affärer planerar att under Black Friday bjuda kunderna på mat och dryck, enligt CBN News.

- De här butikerna är desperata för att få in kunder i sina butiker, säger analytikern Neil Sunders på GlobalData Retail till nyhetskanalen.

Går kunderna till mötes

Enligt uppgift kommer 18,3 procent av USA:s julhandel i år att ske på nätet. Det kan jämföras med 16,8 procent förra året, och många av de stora kedjorna har helt kommit fram till att den digitala utvecklingen inte går att ignorera.

Flera fysiska butiker har därför satsat extra på appar och e-handelsleverans till butikerna för att gå kunderna till mötes.

- Kunderna vill i allt större utsträckning bestämma var, hur och när de ska handla, och vår pickup-service, som är öppen dygnet runt, är en tjänst vi erbjuder för att ge dem en bättre upplevelse, säger Shea Jensen, ansvarig för customer experience på Nordstroms.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta