Ytterligare en halv miljard dollar till indisk E-handel

Snapdeal säkrar nu 500 miljoner dollar i fajten med Amazon och Flipkart. Alibaba är en av investerarna.

Den indiska nätbutiken Snapdeal har avslutat en ny investeringsrunda. Den kinesiska e-handelsjätten Alibaba, taiwanesiska Foxconn och japanska SoftBank slänger in 500 miljoner dollar i den indiska marknadsplatsen Snapdeal.

Tidigare i år meddelades det att affären gått i stöpet mellan Snapdeal och Alibaba men nu verkar man alltså kommit överens med hjälp av andra investerare. Alibaba har därmed en allierad i Indien, ett land som av många anses vara det hetaste för e-handel just nu.

Annons
Annons

Det rullar in pengar på alla håll

Förra året slängde SoftBank in 627 miljoner dollar i Snapdeal och sajten har tidigare tagit in över 1 miljard dollar ifrån en rad investerare där ibland Ebay.

Snapdeal behöver pengarna bland annat för att hålla sig stark mot sin indiska konkurrent Flipkart som även de tar in pengar på rullande band. Flipkart sägs nu värderas till 15 miljarder dollar. Amazon satsar även de stort i Indien och har tidigare öronmärkt 2 miljarder dollar för satsningarna i landet.

Investerarnas plånböcker är definitivt inte stängda när det kommer till e-handeln i Indien. Flipkart ryktas ha stängt en ny runda på 700 miljoner dollar i förra månaden, en runda bolaget dock ännu inte bekräftat.

 

Foto: Snapdeal

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!