Annons

Zalando om butiksryktet: Har Rubin Ritter sagt för mycket?

Zalando om butiksryktet: "Något vi får titta på senare"

2017-05-03 07:00

Det lär dröja innan Zalandos storstadsvaruhus blir verklighet.

Under helgen har uppgifter i tysk press gjort gällande att Zalando funderar på att öppna fysiska varuhus i städer som Berlin, Paris och London, en nyhet som snabbt plockades upp av internationell media. Anledningen till uppståndelsen var att en av Zalandocheferna, Rubin Ritter, i en intervju hade spekulerat i att det skulle kunna vara intressant för Zalandos fans i storstäderna att “även uppleva varumärket offline”.

"Vår expertis ligger i den digitala världen"

Men den som hade fått upp hoppet om en snabb butiksexpansion till även andra städer och länder, gör nog klokt i att dämpa sina förväntningar något. Enligt Zalandos nordiska kommunikationschef, Sigrid Dalberg-Krajewski, finns det nämligen inga konkreta planer på några butiker i dagsläget.

- Vår primära expertis ligger i den digitala världen och det är här vi kommer att fortsätta fokusera i framtiden - vi planerar inte att investera i en brick & mortar-strategi, säger hon.

Hon medger dock att det ingår i Zalandos mål att “koppla samman alla punkter i modeindustrin”.

Annons
Annons
- Att sammanföra offline och online är del av denna vision. Genom våra första Integrated Commerce-piloter, kan Zalandos kunder redan få tillgång till lokala affärers sortiment, genom att shoppa via Zalando och få det levererat direkt från butiken eller ett lager.

Investerar i pilotprojekt

Några övriga kommentarer om eventuella butikssatsningar vill Sigrid Dalberg-Krajewski inte ge i dagsläget.

- Vi fortsätter att investera i olika piloter som förbättrar kundupplevelsen och att öppna fysiska butiker ligger inte inom ramen för närliggande investeringar, utan är någonting som vi får titta närmare på senare, precis som Rubin sa i intervjun.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta