Annons

Zalando om butiksryktet: Har Rubin Ritter sagt för mycket?

Zalando om butiksryktet: "Något vi får titta på senare"

2017-05-03 07:00

Det lär dröja innan Zalandos storstadsvaruhus blir verklighet.

Under helgen har uppgifter i tysk press gjort gällande att Zalando funderar på att öppna fysiska varuhus i städer som Berlin, Paris och London, en nyhet som snabbt plockades upp av internationell media. Anledningen till uppståndelsen var att en av Zalandocheferna, Rubin Ritter, i en intervju hade spekulerat i att det skulle kunna vara intressant för Zalandos fans i storstäderna att “även uppleva varumärket offline”.

"Vår expertis ligger i den digitala världen"

Men den som hade fått upp hoppet om en snabb butiksexpansion till även andra städer och länder, gör nog klokt i att dämpa sina förväntningar något. Enligt Zalandos nordiska kommunikationschef, Sigrid Dalberg-Krajewski, finns det nämligen inga konkreta planer på några butiker i dagsläget.

- Vår primära expertis ligger i den digitala världen och det är här vi kommer att fortsätta fokusera i framtiden - vi planerar inte att investera i en brick & mortar-strategi, säger hon.

Hon medger dock att det ingår i Zalandos mål att “koppla samman alla punkter i modeindustrin”.

Annons
Annons
- Att sammanföra offline och online är del av denna vision. Genom våra första Integrated Commerce-piloter, kan Zalandos kunder redan få tillgång till lokala affärers sortiment, genom att shoppa via Zalando och få det levererat direkt från butiken eller ett lager.

Investerar i pilotprojekt

Några övriga kommentarer om eventuella butikssatsningar vill Sigrid Dalberg-Krajewski inte ge i dagsläget.

- Vi fortsätter att investera i olika piloter som förbättrar kundupplevelsen och att öppna fysiska butiker ligger inte inom ramen för närliggande investeringar, utan är någonting som vi får titta närmare på senare, precis som Rubin sa i intervjun.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Annons
Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Ska försöka spara 100 miljoner kronor.

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Tredje miljardboten för sökjätten.

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons
Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta