Annons

ZooVillage byter ut sin egenutvecklade plattform

ZooVillage byter ut sin egenutvecklade plattform

2016-05-17 12:09

Efter att ha utvecklat sin egen plattform i nästan 20 år väljer e-handlaren nu en färdig lösning för att helt kunna fokusera på utbud och sortiment.

Zoovillage har byggt upp och utvecklat sin egen plattform sedan 1998. Något som har både för och nackdelar. Att utveckla själv är tids- och resurskrävande, något som slutligen påverkade verksamheten och nu har modesajten valt att byta till ett nytt e-handelssystem från Carismar.

– Teknikens utvecklig har gått i en rasande fart de senaste åren och det egenutvecklade system vi arbetade i hämmade vår utveckling som e-handelsbutik. Nu kan vi fokusera på att vara en modern e-handel, både när det kommer till utbudet och köpupplevelsen, säger Isabelle Winberg, e-handelsansvarig på ZooVillage.

Responsiv design och förenklade flöden

ZooVillage har sedan ungefär två år tillbaka köpt konsulttjänster av Carismar och under den tiden har beslutet att flytta över hela plattformen till Carismars helt webbaserade system mognat fram. I samband med det har man även passat på att modernisera sajten på flera punkter.

Annons
Annons

Bland annat är den nya sajten responsiv och med förenklade flöden hoppas man kunna förbättra helhetsupplevelsen för kunderna.

– Kunderna kommer få en helt annat köpupplevelse, som hela tiden följer en röd tråd. Det kommer att bli enklare, tydligare och smartare att genomföra köp. Nu kan vi också fokusera mer på våra handlare, produkterna och försäljningen, säger Isabelle Winberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

"Det är galet kul att se effekten".

Annons
Annons
Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Vill utmana "gamla fördomar och oemotsagda myter" med sina "återälskade" kläder på nätet.

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handlaren blir majoritetsägare i sin logistikarm.

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på <nobr>e-handel</nobr>

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på e-handel

"Ser oss själva som en hundra år gammal startup".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Det globala familjeföretaget, som utvecklat en helt egen plattform, slår nu alla rekord.

Begagnat är Amazons nya bransch

Begagnat är Amazons nya bransch

Egen certifiering ska säkerställa att gamla produkter känns som nya.

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Uppköpserbjudande på 42 miljarder kronor.

Annons
Annons
Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

I en unik serie ska vi få följa Rikard Westbergs nya tillvaro som Strumpkungen. Missas på egen risk!

14
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Landsansvarig för Onlinemarknadsföring Sverige

Stor&Liten AB söker:

Kreativ och driven Online Marketing Manager

Pen Store (G Group AB) söker:

Kundtjänst + Content manager till Pen Store

Jollyroom AB söker:

Webbanalytiker till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem