Annons

ZooVillage byter ut sin egenutvecklade plattform

ZooVillage byter ut sin egenutvecklade plattform

2016-05-17 12:09

Efter att ha utvecklat sin egen plattform i nästan 20 år väljer e-handlaren nu en färdig lösning för att helt kunna fokusera på utbud och sortiment.

Zoovillage har byggt upp och utvecklat sin egen plattform sedan 1998. Något som har både för och nackdelar. Att utveckla själv är tids- och resurskrävande, något som slutligen påverkade verksamheten och nu har modesajten valt att byta till ett nytt e-handelssystem från Carismar.

– Teknikens utvecklig har gått i en rasande fart de senaste åren och det egenutvecklade system vi arbetade i hämmade vår utveckling som e-handelsbutik. Nu kan vi fokusera på att vara en modern e-handel, både när det kommer till utbudet och köpupplevelsen, säger Isabelle Winberg, e-handelsansvarig på ZooVillage.

Responsiv design och förenklade flöden

ZooVillage har sedan ungefär två år tillbaka köpt konsulttjänster av Carismar och under den tiden har beslutet att flytta över hela plattformen till Carismars helt webbaserade system mognat fram. I samband med det har man även passat på att modernisera sajten på flera punkter.

Annons
Annons

Bland annat är den nya sajten responsiv och med förenklade flöden hoppas man kunna förbättra helhetsupplevelsen för kunderna.

– Kunderna kommer få en helt annat köpupplevelse, som hela tiden följer en röd tråd. Det kommer att bli enklare, tydligare och smartare att genomföra köp. Nu kan vi också fokusera mer på våra handlare, produkterna och försäljningen, säger Isabelle Winberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.