Krönika:
Tobias Jonasson

Dammsugarpåsar


Blogg om vår e-handel som säljer dammsugarpåsar, dammsugarmunstycken och dammsugarfilter.

Driva sin sida på Facebook på bästa sätt

Vi lanserade vår Facebook-sida i veckan som gick.  Och efter en knapp vecka har vi 134 personer som följer oss. Men nu kommer vi till 10.000-kronorsfrågan: hur utvecklar vi vår position på Facebook?

Vi vill ju vara ärliga och personliga så vi kommer absolut inte spamma ut en massa ”Sälj, sälj, sälj”-uppdateringar, men samtidigt vill vi ju se att det händer något med försäljningen om man lägger ned mer och mer tid på sin Facebook-sida. Vi tänker så här: vi uppdaterar 3-4 gånger i veckan, varav 1 uppdatering kommer handla om en produkt (d v s c:a 25-33 % av uppdateringarna).

Är det för mycket? Att en av tre eller fyra uppdateringar är av säljande karaktär? Eller åtminstone av produktkaraktär – t ex har vi börjar sälja dammsugarslangar och det känns ju rimligt att skriva om i en uppdatering. Sen gäller det att kunna skriva med glimten i ögat om en Nilfisk dammsugarslang….

Comments 1

  1. parvelito wrote:

    Vad blir man inte sur av att läsa på Facebook, menar du?

    Jag tror att man står ut med 1-3 uppdateringar i veckan om de handlar om:
    1: Nyheter, inte nödvändigtvis om ditt sortiment, utan om städning i allmänhet och dammsugare i synnerhet.
    2: Smarta tips om hur man kan göra städningen lättare.
    3: Specialerbjudanden endast för dem på Facebook.
    4: Tävlingar och omröstningar som lockar många att delta eftersom det inte tar mer än 15-20 sekunder.

    Posted 12 Feb 2011 at 11:40

Trackbacks & Pingbacks 1

  1. From Dammsugarpåsar - Mer eller mindre produkter i sin e-butik? on 01 Jan 2018 at 12:12

    […] skrev vi om Facebook, och sedan dess har vi gått från 134 personer som gillar och följer oss till 315 som följer […]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *











Leverantörserbjudanden