Driva sin sida på Facebook på bästa sätt

Vi lanserade vår Facebook-sida i veckan som gick.  Och efter en knapp vecka har vi 134 personer som följer oss. Men nu kommer vi till 10.000-kronorsfrågan: hur utvecklar vi vår position på Facebook?

Vi vill ju vara ärliga och personliga så vi kommer absolut inte spamma ut en massa ”Sälj, sälj, sälj”-uppdateringar, men samtidigt vill vi ju se att det händer något med försäljningen om man lägger ned mer och mer tid på sin Facebook-sida. Vi tänker så här: vi uppdaterar 3-4 gånger i veckan, varav 1 uppdatering kommer handla om en produkt (d v s c:a 25-33 % av uppdateringarna).

Är det för mycket? Att en av tre eller fyra uppdateringar är av säljande karaktär? Eller åtminstone av produktkaraktär – t ex har vi börjar sälja dammsugarslangar och det känns ju rimligt att skriva om i en uppdatering. Sen gäller det att kunna skriva med glimten i ögat om en Nilfisk dammsugarslang….

 

Dammtussen

Vi på Dammtussen.se säljer dammsugarpåsar (till både vanliga dammsugare, specialdammsugare som Kirby och till centraldammsugare som Husky och CanVac), dammsugare, dammsugarmunstycken (Twinner och andra damsugarmunstycken för din dammsugare), dammsugarfilter (exempelvis HEPA-filter), doftprodukter och städartiklar till våra kunder.

 

2 thoughts on “Driva sin sida på Facebook på bästa sätt

  1. Vad blir man inte sur av att läsa på Facebook, menar du?

    Jag tror att man står ut med 1-3 uppdateringar i veckan om de handlar om:
    1: Nyheter, inte nödvändigtvis om ditt sortiment, utan om städning i allmänhet och dammsugare i synnerhet.
    2: Smarta tips om hur man kan göra städningen lättare.
    3: Specialerbjudanden endast för dem på Facebook.
    4: Tävlingar och omröstningar som lockar många att delta eftersom det inte tar mer än 15-20 sekunder.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *