Hur driver man försäljning under ”jobbiga januari”?

”Jobbiga januari” – den period när många har slut på pengar efter jul och julklappar – är ju inte en lika självklar kampanjperiod som Black Friday och julförsäljningen, men som e-handlare behöver man ju ha en bra orderingång även under årets ”fattigaste månad”.

Någon som kan dela med sig av bra erfarenheter kring att driva försäljning i januari?

Vi har precis bestämt oss för att köra en kampanj på Dammtussen.se kring 10 % på ALLT under perioden 16-25 januari, och trycka ut den via allt från Facebook, Twitter och LinkedIn till nyhetsbrev till alla våra kunder. Vi får se hur det faller ut.

Så här ser vårt utskick ut:
Rabatt på allt Dammtussen

Men, som sagt, alla exempel och erfarenheter kring hur man driver försäljning under lågsäsong uppskattas!

 

Dammtussen

Vi på Dammtussen.se säljer dammsugarpåsar (till både vanliga dammsugare, specialdammsugare som Kirby och till centraldammsugare som Husky och CanVac), dammsugare, dammsugarmunstycken (Twinner och andra damsugarmunstycken för din dammsugare), dammsugarfilter (exempelvis HEPA-filter), doftprodukter och städartiklar till våra kunder.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *