Arne på Posten pratar paketering

Arne påpekar att köpet inte är färdigt när kund tryckt på köp-knappen och du har ordern i hand. Logistiken behöver mer kärlek ifrån Sveriges e-handlare och kanske främst de paket som skickas ut till kund.

Varför inte ge kunden en Aha-upplevelse när han öppnar ditt paket. Arne påpekar i princip att ”God is in the details”. Det finns mycket att göra med våra paket. Tejp, material och layout.

Ett paket som Arne fått ifrån en e-handlare. Arne är inte nöjd. Man skall inte kunna se produkten igenom tejpen.

Ett paket som Arne är nöjd med. En riktigt wow-känsla fick han när han öppnade och fick se detta i kartongen.

Ett enkelt iPhone-skal i ett mycket sofistikerat paket. Arne tror att även i fall som detta tjänar man på det som e-handlare. Kunder blir lojala när de får fina paket, något som kan skapa återkommande kunder även om en konkurrent är några kronor billigare.

Ett annat sätt att skapa en personlig kontakt med kund är personliga transaktionsmail. Där du t.ex. tackar kunden för deras order.

 

Julius Gunnilstam

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *