Blekinge bilradio om god kundservice

Jimmy Öström ska prata om deras kundservice på Blekinge Bilradio.

Jimmy gillar inte sociala medier eller e-post. Facebook tycker han dock är ett riktigt bra medium att kommunicera med sina kunder. De lyssnar alltid på vad deras kunder har att säga.

2005 startades deras butik och 2006  öppnade hemsidan som blev en webbutik. De kontaktade 30 leverantörer för att skapa deras webbutik och runt 7 svarade.

Jimmy tar lika bra hand om sina anställda som sina kunder. Pengar ska inte få styra din verksamhet. Var inte dumsnål. Kunderna är allt och återkommande kunder är mycket viktigt. Jimmy säger ”aldrig mer fysisk butik”. De stängde den fysiska butiken 2010. Jimmy föredrar likt Nelly att hellre köra kundtjänst via epost än telefon.

Du får inte en bra webbutik för 500kr i månaden. Jimmys tips är att lägga pengar på en bra lösning. Automatisera allt, inklusive dig själv. Eliminera så många felkällor som möjligt. Jimmy ser sig själv som en stor felkälla.

Anställ inte dig själv. Jimmy anser att man skall hitta folk som har det som du själv saknar. Han verkar hinta om att själva entreprenören och e-handlaren i sig själv är dålig på många delar inom e-handeln. Anställ folk med en annan arbetsprofil än dig själv. Omge dig med bra folk och ta hand om dem väl.

 

Julius Gunnilstam

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *