Brandos om att konkurrera med annat än låga priser

Fredrik Juto ifrån Brandos.com skall prata om hur de konkurrerar på andra parametrar än pris.

De har ett mycket brett produktutbud. 70 000 unika produkter på lagret.

Deras lagerpersonal är inte inräknat i de 85 anställda, detta då lagret är outsourcat.

Det breda produktutbudet är en stark konkurrensfördel jämtemot fysiska butiker. I en fysisk butik får man ofta kompromissa som kund med det utbudet som finns där. De bakom Brandos är inga modemänniskor utan kundernas smak styr utbudet. Fredrik gillar inte namnet ”distanshandel” som symboliserar ett avstånd till kund. Vi måste alla jobba för att motverka denna bild av e-handeln. E-handeln är ju faktiskt mer tillgänglig än den fysiska handeln. Brandos har alltid erbjudit fri frakt och fria returer och kan därmed inte säga vilken effekt detta har på försäljningen. De ser det helt enkelt som naturligt att erbjuda detta för de produkter de säljer. De jobbar mycket med kundkommentarer och feedback ifrån kunder för att motverka att kunder får produkter som inte passar. Brandos säljer inte på pris. De jobbar med unika produkter, sitt stora produktutbud, bra service och tillgänglighet.

Eftersnacket tar bland annat upp hur mycket returer de har och Fredrik nämner en siffra på 27 procent.

 

Julius Gunnilstam

 

2 thoughts on “Brandos om att konkurrera med annat än låga priser

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *