Claes ifrån mataffären.se och Joel ifrån muminmuggar.se

De fortsätter diskuterar epostmarknadsföring. Claes berättar om ett dåligt brev med något om ”sista måltiden”, att provocera kunder är inte alltid bra. Mataffären.se jobbar mycket med epostmarknadsföring och veckobrev med starkt personifierad profil mot kund. Detta för att hela tiden locka till nästa köp. Deras öppningsfrekvens är över 40%.

Joel berättar om ett riktigt lyckat nyhetsbrev som de knåpade ihop på muminmuggar. Ovanstående brev öppnades av 55% ooch gav 22kr per brev i försäljning. Deras flesta köp sker mellan 14-17 på dagen och därmed skickade de sitt brev 14. Joel pratar om att bygga en relation, dvs mjukare brev utan så mycket sälj, och att sedan slå in stöten med ett riktigt bra säljbrev. Att varva säljet medans man bygger en relation med kund.

 

Julius Gunnilstam

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *