Göran Adlén keynote

Vi ska tydligen glömma allt vi lärt oss.

Han pratar lite om lågkonjunkturen. Visar många små videos. Det mesta roligt.

Vi ska göra oss redo för nästa lågkonjunktur för då är det vi ehandlare som kommer drabbas.

Göran är en mycket bra föreläsare men också mycket snabb i vändningarna.

Han diskuterar trender och hur vi agerar förmedlare (försäljare) för olika produkter via sociala medier.

Det krävs nya tag idag för att nå ut. Man måste engagera sina kunder.

Håll ditt budskap kort så det är enkelt att förmedla. Det bör också finnas en historia bakom dina produkter så folk vill förmedla dem.

Han nämner vuxenunderhållning. Appar, roliga ”onödiga” produkter, roliga butiker och upplevelser. Vi har fått en underhållningsindustri.

En ny kategori. Roliga mellanprisprodukter med en historia. Apple använder han som exempel.

Det lilla lilla extra (som kan vara så lönsamt) är det vi har att konkurrera med 2010. Gör det lilla extra. Ge ”extremservice”.

Göran trycker mycket hårt på att man idagens värld måste göra det lilla extra. Det räcker inte att bara ge bra service längre.

Var inte heller rädd för att vara bäst meddelar Adlén.

Nu måste vi tyvärr lämna Nordic E-commerce Summit 2010. Ses igen nästa år.

 

Julius Gunnilstam

 

One thought on “Göran Adlén keynote

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *