Halens om sociala medier

Freddy Sobin ifrån Halens.se går upp på scen.

Halens-gruppen består av Cellbes, Bubbleroom och Halens. Detta ska dock handla om Halens.se. Freddy ser detta ämne som sociala funktioner på sidan. Kundkommentarer jobbar de mycket med. Trovärdigheten ökar enormt på produkter med kommentarer.

Produktcheferna får alla kundkommentarer mailade till sig varje morgon. Detta för att även få feedback den vägen på produktinköp. Kundkommentarerna är ofta frågor så de har infört att man kan ställa frågor på alla produktsidor. Detta har minskat trycket på kundtjänst. Halens använder även Twingly för att visa alla som bloggar om deras produkter direkt på produktsidan.

De använder även Facebook men du kan endast dela dina favoritlistor.

De jobbar med flera olika kanaler och skickar trafik kors och tvärs. De jobbar även mycket med bloggar och återkopplar med kunder som skrivit saker om deras produkter. Med hjälp av Twingly har de ökat antal omnämnande med 50 procent och ökat trafiken till sidan.

De har även de som bloggar direkt hos Halens. Allt för att stärka relationen med de som gillar Halens. Tanken var först att Halens bloggar skulle vara i centrum men det är Facebook som är i centrum. Allt det andra är i periferin. Facebook är det som ger mest interaktion. Freddy meddelar att man måste vara hårdhudad när man jobbar mycket med Facebook. Ibland hatar folk t.ex. en produkt som man pushar där. Då får man ta det kallt och inse att man förmodligen ändå säljer några och att det hela bygger trovärdighet.

Eftersnack. Det bästa de gör on-site är kundkommentarerna och det runtomkring. Off-site är det deras jobb på Facebook säger Freddy.

 

Julius Gunnilstam

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *