Joakim Friedman ifrån Sportamore.se

Joakim berättar om Sportamore’s resa. De har t.ex. byggt allt själva när det kommer till e-handeln.

En av anledningarna till detta var att de inte fann en färdig hyll-lösning för deras behov. De vill även kunna optimera och utveckla sin e-handel kontinuerligt. Joakim tror inte på att man kan göra en generell e-handelslösning för Sportamores produktutbud och marknad.

Deras paket skall uppfattas som en godispåse. De jobbar mycket med kundupplevelse även när det gäller paketen. De vill alltid överleverera på kundens förväntningar.

Deras egna system är mycket flexibelt och de kan lätt erbjuda separata shops med delar av deras utbud. T.ex till Aftonbladet. Eftersnack, hur har deras breda reklamkampanjer gett för efffekt? Joakim svarar att de har växt med 5500% och nu har 50 000 kunder. De verkar vara nöjda med pengarna de lagt på t.ex. TV-reklam. Eftersnacket avslutas med att vi får reda på att Sportamore inte är lönsamma i dagsläget.

 

Julius Gunnilstam

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *