Jon Kamaluddin från Asos

Asos – The Online Fashion Store. Startad i England.

Jon ska berätta om de lärdomar de dragit under sin expansion.

Han berättar om en explosion som förstörde deras lager under en av deras bästa säljveckor. Turligt nog så hade de försäkring som betalade ut snabbt. Annars hade han inte varit här idag. Så skaffa bra försäkring.

Skaffa partners och inte leverantörer. Det ska vara ett långsiktigt samarbete.

När din business når olika tillväxtnivåer så kan du behöva göra dig av med vissa samarbetspartner som kan hålla dig tillbaka. Svåra beslut måste tas.

Jon tar nu emot frågor. Fredrik som noterade Asos 200 000 Facebook fans undrar om de kör olika pages eller om de bara har en Engelsk. De kör bara en. Jag gissar att Fredrik från Ginza är lite avis :)

 

Julius Gunnilstam

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *