Lenson om deras företagskultur

Johan Bergenheim ifrån Lenson.com berättar om deras kultur. De har ofta packat själva och ibland även åkt hem själva till kunder för att leverera deras linser. Det är mycket viktigt att alla som jobbar på företaget har en entreprenörs-anda. De omsätter 100 miljoner och har 12 olika siter på olika marknader.

De erbjuder något som heter click-and-reload som gör det mycket enkelt att beställa nya linser. Två klick skall räcka. De erbjuder även ompaketering av linser.

De framhäver deras konkurrensfördelar för kund. Detta då de inte alltid är billigast.

Med tanke på att Lenson sagt att de vill ha kontroll över alla delar i verksamheten frågar Fredrik om de vill ha ett eget fraktbolag. Johan berättar att de inte har några planer på det men att det egentligen vore bra. Arne frågar om deras Live-chat. Johan berättar att den främst tar supportärenden ifrån mail och inte telefon. Det viktigaste är att ha kunden i centrum.

 

Julius Gunnilstam

 

2 thoughts on “Lenson om deras företagskultur

Lämna ett svar till Stefan Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *