Mikael Olander pratar om CDON (sänds ej)

Mikael berättar om sin resa med CDON. De såg tidigt behovet av att bredda sin e-handel.

TV-reklam har spelat en stor roll i CDON:s framgångar. CDON nådde lönsamhet tidigt på grund av MTG:s involvering i företaget, deras företagskultur skall ha påverkat CDON positivt.

Mikael säger inte leverantörer utan partners. Det är ofta viktiga saker som leverantörerna tar hand om och som du outsourcar till dem… därför bör man se dem som partners.

Mikael jobbar numera på Bygghemma.se och han ser det som en mycket spännande bransch. Byggvaror är en bransch där e-handeln kan utvecklas mycket enligt Mikael.

Gällande ledarskap ger Mikael tipset att finna folk som är självgående. Han har inget emot bilden om sig själv som Stålmannen, som vi på Ehandel.se målat upp flera gånger.

 

Julius Gunnilstam

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *