Monterosa om Appar på surfplattor

Cirka 200 000 ipads i Sverige idag. 50 miljoner sålda ipads 2011.

Surfplattan skickas runt emellan folk mer än t.ex. en dator. Ipaden är mindre privat. Som Darja ifrån Inuse nämnde det finns ingen fast målgrupp.

Det kommersiella slösurfandet har tagits över av iPaden och surfplattorna. Vi shoppar dock inte med iPaden i någon stor utsträckning ännu.

Vid design av en App ska man fokusera på huvuduppgiften och hur folk använder enheten.

Hur Appen tillsammans med Gyroskåp kan göra det möjligt att gå runt och kolla på din semesterort innan du beställer resa.

I andra fall kan det passa att presentera en shop som en tidning.

Mobila kanalerna har potential. Det är rätt tid nu att ta en plats i det mobila kommersiella landskapet. Eftersnacket fokuserar kring App vs Mobilanpassad hemsida. Monterosa trycker på att du kan göra något extra i en App. Ett exempel är ju t.ex. Gyro-funktionen i Jetseter appen som visas ovan.

 

Julius Gunnilstam

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *