Social shopping med Ulrika Rudqvist

Ulrika pratar om hur social shopping inte bara kan hjälpa vid B2C utan även till B2B.

Gruppshopping omsätter 760 miljoner dollar, t.ex. Groupon. Kaboodle är en shoppingcommunity där man sätter upp shoppinglistor som man kan dela med varandra. Detta med shoppingcommunitys tror Ulrika kommer bli större och att försäljningen kommer flyttas direkt till dessa istället för att vara hos tredjepart.

Något som också kommer mer och mer är rekommendationssajter och applikationer. Där man t.ex. kan få presentförslag osv.

Ulrika tror inte på Facebook-handel och har inte sett några bra exempel på detta. Hon tror dock på Facebooks funktion där man kan fråga sina vänner och dela med sig av tips.

Ulrika motsäger Gary angående USA-grejen. Hon menar dock på att man ofta behöver göra små justeringar för olika marknader.

Hjälp dina kunder att marknadsföra dina produkter via de verktyg som finns. Gör det så enkelt som möjligt.

 

Julius Gunnilstam

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *