Krönika:
Tobias Jonasson

Maria


En till Ehandel.se Bloggar webbplats

Firar jubileum med omdesign

Det är nu tre år sedan vi lanserade Nordic Design Collective. Tre väldigt händelserika år. Och det behöver man ju fira på olika sätt. Naturligtvis ska vi fira med våra kunder på olika sätt, men vi firar också genom en omdesign. Ett litet lätt projekt sådär…

Om man nu är en sajt som jobbar med design så ställer det en del krav på hur sajten är utformad, och det här är ju ett område som utvecklas snabbt. Därför har jag under ett tag börjat känna att den design vi hade känns lite… daterad. Jag vet ju såklart att det förmodligen är mest jag själv som är trött på att se samma sak dag ut och dag in (eftersom jag ofta får positiva kommentarer kring hur sajten ser ut), men jag tyckte ändå att det var dags för en uppdatering.

Under vår Marocko-resa hade jag ett jättebra tillfälle. Eftersom jag nu har en extraresurs i form av min kära make har vi passat på att uppdatera sajten. Tekniskt är det en uppdatering light – vi har inte ändrat så mycket mer än css – men det har ändå blivit en ordentlig rensning och genomgång av olika designelement, hur sajten fungerar i olika skärmupplösningar (den är fortfarande responsiv) och städning av css-filer. Det är lite som en ordentlig julstädning i köket. Det syns inte att man torkat ur alla lådor och hyllor, men du vet om det själv och det känns väldigt skönt… Nyfiken? Kolla in uppdateringen här.

Det här är också en grund till att göra fler gränssnittsändringar inom kort, men nu försöker vi göra detta avskalat och i flera steg. Vi börjar med detta, och lägger på små förändringar oftare istället.

Men det är ändå inte en liten uppdatering, för vi byter faktiskt grafisk profil och logotype!

blogg

Den nya versionen är lite stramare, lite kaxigare och i ett mer användbart format än en rund cirkel. Samtidigt blir profilen renare och lugnare, vilket sätter ännu större fokus på produkterna från alla våra duktiga formgivare. Du kan läsa och se mer om det i vår pressrelease här.

Den stora frågan som återstår att få svar på är förstås: blir konverteringen bättre? Vi hoppas förstås det, men det återstår att se.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *











Leverantörserbjudanden