Mina förväntningar på Nordic Ecommerce Summit 2011 (#nes11)

Jag har mycket höga förväntningar på årets upplaga av Nordic Ecommerce Summit (tidigare Stora e-handelsdagen). Med ett starkt team som arrangerar detta, lett av Kristian Hagset för det nystartade bolaget Nordic Ecommerce Knowledge, kan det nog inte bli annat än bra. Tidigare upplagor har varit nyskapande och med högt deltagarantal både från företag utan e-handel idag, befintliga företag med e-handlare, renodlade e-handlare och personer i branschen. Jag har varit på liknande event både i USA och ute i Europa och tror att årets upplaga kommer stå sig mycket bra mot dem.

Så, vad förväntar jag mig?

  • Stort antal deltagare med bra mix mellan e-handlare och ”branschleverantörer”
  • God stämning, kul middag fyllt av mingel och underhållning
  • Kvalitativa talare på scenen som inspirerar, kommer med handfasta tips och delar med sig av nyckeltal och erfarenheter
  • Nätverkande med befintliga kontakter samt att knyta ett stort antal nya kontakter, både kunder och samarbetspartners
  • Ett fungerande trådlöst nät

Vad hoppas jag inte på?

  • För mycket experter som pratar om projekt de inte varit med om att göra själva
  • Säljsnack på scenen

Vad hade jag velat se som vi troligtvis inte kommer få se?

  • En VD för en större detaljhandlare som sätter ner foten och tydligt uttalar att e-handel är en av de viktigaste kanalerna framöver

Du följer eventet på Twitter med hashtaggen #nes11 och självklart twittar jag också löpande under dagarna och kvällen på http://www.twitter.com/BrightstepCEO

Nu skall jag göra mig i ordning för #nes11 pre-party med The Swedish Ecommerce Rockstar Elite. Vi ses i minglet!

Ps. Brightstep är en av sponsorerna på detta event, möt gärna upp mig och mina kollegor i vår monter, leta efter glada multikanalskonsulter med vita pikétröjjor.

 

One thought on “Mina förväntningar på Nordic Ecommerce Summit 2011 (#nes11)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *