Ny version av e-handelssystemet Wipcore eNova

Igår var jag i Göteborg på releaseparty för Wipcores nya e-handelssystem eNova version 5.1. Samma dag som Microsoft släppte Internet Explorer 8 för övrigt. Inte speciellt långt ifrån att Microsoft släppte sitt MVC ramverk i officiell version heller.

 

Bland nyheterna kan nämnas

  • Ny förbättrad integrerad egenutvecklad sökmotor
  • Mer funktionalitet för innehållshantering och webbpublicering (CMS)
  • Stöd för MVC ramverket för snabbare sajtutveckling
  • Bättre användbarhet i administrationsverktyget
  • Integration mot Apsis för utskick av e-post

Bra steg i rätt riktning för ett redan mycket kompetent e-handelssystem. Gissar att vi kommer att se ett antal sajter uppgraderade till den nya versionen innan sommaren.

Några av de kunder som använder Wipcore eNova är: KF Mataffären, Ginza, Siba, Lindex och Polarn O. Pyret.

 

3 thoughts on “Ny version av e-handelssystemet Wipcore eNova

  1. Hallå! En snabb fråga, är ni oberoende från Wipcore i er konsultverksamhet? Har ni exempel på kunder där ni valt annat än Wipcores eNova? Vad är det som avgör ifall ni väljer att placera en kund på annat system än Wipcore eNova?

    Ha det bra! /Runar

  2. Tjenare,

    Brightstep är samarbetspartner till Wipcore. Vi är också partner med Intershop, Hybris och EPiServer för att nämna några andra tekniska plattformar. Vi för löpande också dialog med andra aktörer på marknaden och har många andra ”tredjepartsleverantörer” som partners inom tex betalväxlar, e-postmarknadföring och sök.

    Vi har många kunder som använder andra system än Wipcore eNova.

    I vår metodik har vi en del som vi kallar plattformsrekommendation, där tittar vi på kundens krav och förutsättningar och rekommenderar utifrån det en total lösning för e-handel. Vår inkluderar mer än bara ett e-handelssystem, ofta behövs det ju kringliggande lösningar som tex betalväxel, integrationsplattform, rekommendationsmotor, sökmotor, lösning för e-postmarknadsföring (listan kan göras lång).

    Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om hur man skall göra för att välja plattform och det kanske är en bra idé. Generellt kan man säga att vi sätter upp ungefär 10 huvudkriterier som kunden sedan får vikta. Vi poängsätter sedan dessa kriterier genom att utvärdera plattformsleverantören och plattformen som sådan. Vanliga kriterier är:
    Pris
    Tid för införande
    Funktionalitet
    Anpassningsbarhet
    Referenser
    Teknisk arkitektur
    Partners
    Lokaliseringsstrategi
    etc..

    Hoppas det var svar på frågan!

Lämna ett svar till Runar Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *