24 känslor om E-handel

I somras hade jag en tillfällig gästblogg på Entreprenör 24. Bloggen handlade om känslor kring e-handel och var en gif-baserad blogg. Nu är sommaren över, julruschen står för dörren, och jag tänkte fortsätta med e-handelskänslorna där de hör hemma bäst: på Ehandel.se.

Nedan följer ett urval av mina favoriter.

1.

När du öppnade din första webbutik

2.

När containern med nya produkter från Kina kommer när som helst

3.

När du äntligen sålt något med hjälp av dropshipping och ska skicka varan

4.

När det spöregnar en lönehelg

5.

När du hittar konkurrentens ”egentillverkade produkter” på Alibaba

6.

När du försöker förstå din analytics-statistik

7.

När du försöker undvika bedrägeriförsök

8.

När du jagar förstaplatsen på Google

9.

När du upptäcker att du ligger först på Google

10.

När du försöker göra en snabb förändring i designkonsultens CSS

11.

När du ska göra en kritisk uppdatering direkt i betalkedjan

12.

När väderprognosen säger regn hela sommaren

13.

När någon på Twitter säger att de letar efter det du säljer

14.

När du fått en positiv recension på Pricerunner

15.

När en kund skäller på dig när Posten gjort fel vid utdelning

16.

När en kund frågar om du är billigast på nätet

17.

När du sparat en veckas arbete genom att lära dig hur CSV-importen fungerar

18.

När du kommer på att du glömt förnya en viktig domän

19.

När du inser att kundens problem täcks av tillverkarens garanti

20.

När du försöker umgås med din partner efter en hård arbetsmånad

21.

När du för en gångs skull får gå hem före klockan åtta

22.

När du får ett mail på semestern om att din sajt ligger nere

23.

När du skickat iväg det sista paketet innan jul

Och slutligen min favorit….

24.

När du arbetat hårt med att få iväg en expressleverans och lämnar över paketet till speditören

Fler känslor hittar du på e-handelsbloggen på Entreprenör24.

 

Tore Friskopp

Tore har jobbat med e-handel sedan 2005 och driver idag Sidekick Content.

 

24 thoughts on “24 känslor om E-handel

  1. Fantastisk sammanfattning! En återkommande sak är speditörsuppfattningar hos alla inom ehandel. Det är de som kommer göra alla vinster framöver då det kostar att skicka och ta hem returer – borde köra igång speditionsfirma istället – inget ansvar och bara försäljning 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *