Annons

E-handeln ska få kunderna att känna sig som hemma

E-handeln ska få kunderna att känna sig som hemma

2014-09-23 10:23

Möbelkedjan Svenska Hem har lanserat en ny hemsida och e-handel. Förutom att kunden ska hitta inspiration för hemmet, har man lagt stort fokus på att hjälpa dem att enkelt köpa det de gillar. Bland att ska man med ett klick kunna köpa möbler även på sajtens miljöbilder.

Svenska Hem har i dagarna lanserat en ny sajt. Förutom att man säger sig ha lagt stort fokus på enkelheten, det ska bland annat inte behövas skapas ett konto eller trasslas med inloggningsuppgifter för att handla, vill möbelkedjan även göra e-butiken till en självklar del av inspirationen.
– Många av jättarna i branschen skiljer helt på inspiration och e-handel. Med vår nya hemsida har vi valt att göra tvärtom. Vi har gjort e-butiken till en naturlig del av de hemmiljöer vi visar upp, allt du ser, även i miljöbilder, går att köpa genom ett enkelt klick.  säger Magnus Sjöström, IT-chef på Svenska Hem.

Hälften från mobila enheter

Utöver det har man även anpassat sajten för den allt mer växande mobila handel. Något som också Svenska Hem märkt av och mer än hälften av möbelkedjans besökarna kommer idag via mobil eller surfplatta.
– Vill man vara en seriös aktör i en bransch som sysslar uteslutande med inredning och inspiration måste man kunna bjuda sina kunder på en bra upplevelse, oavsett vilken typ av teknik de väljer att använda, säger Magnus Sjöström.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Amerikansk skönhetsfavorit tar sin <nobr>e-handel</nobr> till Sverige

Amerikansk skönhetsfavorit tar sin e-handel till Sverige

Hajpat märke till den svenska marknaden.

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons
Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta