Annons

Eton satsar stort på nätmarknadsföring

Eton satsar stort på nätmarknadsföring

2014-10-08 11:11

Den anrika svenska skjorttillverkaren Eton gav sig ut på nätet sommaren 2013. Sedan dess har försäljningen rullat på bra och man har även haft en framgångsrik nätlansering i USA.

Marknadsföringen har tidigare främst skett via sociala medier där Instagram sades fungera bra. Precis som hos andra e-handlare kommer dock de flesta kunderna via Google. Nu meddelar företaget att man ingått ett avtal med svenska SEO-företaget NOGA. En affär som sägs vara värd över 2 miljoner kronor.

– Under de kommande två åren planerar vi att stärka vår närvaro i samtliga länder, etablera oss i fler länder och kraftigt öka omsättningen inom E-handel. För Eton är det därför helt avgörande att arbeta med rätt partners, som kan hjälpa oss nå våra högt ställda affärsmål. NOGA har visat att de förstår hur vi tänker och vad vi vill och är dessutom vana att arbeta mot tydliga affärsmål, säger Artur Krupke, E-handelschef på Eton Shirts.

Etons e-handel skall idag leverera till Sverige, USA, Storbritannien, Finland, Belgien, Nederländerna, Norge, Danmark, Tyskland och inom EU. En global närvaro planeras dock inom de kommande månaderna.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta