Annons

Eton satsar stort på nätmarknadsföring

Eton satsar stort på nätmarknadsföring

2014-10-08 11:11

Den anrika svenska skjorttillverkaren Eton gav sig ut på nätet sommaren 2013. Sedan dess har försäljningen rullat på bra och man har även haft en framgångsrik nätlansering i USA.

Marknadsföringen har tidigare främst skett via sociala medier där Instagram sades fungera bra. Precis som hos andra e-handlare kommer dock de flesta kunderna via Google. Nu meddelar företaget att man ingått ett avtal med svenska SEO-företaget NOGA. En affär som sägs vara värd över 2 miljoner kronor.

– Under de kommande två åren planerar vi att stärka vår närvaro i samtliga länder, etablera oss i fler länder och kraftigt öka omsättningen inom E-handel. För Eton är det därför helt avgörande att arbeta med rätt partners, som kan hjälpa oss nå våra högt ställda affärsmål. NOGA har visat att de förstår hur vi tänker och vad vi vill och är dessutom vana att arbeta mot tydliga affärsmål, säger Artur Krupke, E-handelschef på Eton Shirts.

Etons e-handel skall idag leverera till Sverige, USA, Storbritannien, Finland, Belgien, Nederländerna, Norge, Danmark, Tyskland och inom EU. En global närvaro planeras dock inom de kommande månaderna.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta