Visa ett inlägg
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-01-29, 13:19
Dans avatar
Dan Dan är inte uppkopplad
Administrator
Ehandel.se
Ehandel SE AB
@nilsson_dan

Reg.datum: feb 2009
Dan has a spectacular aura aboutDan has a spectacular aura aboutDan has a spectacular aura about
Standard

Jag börjar....

Dan Nilsson, började designa webbsidor 1996 och fick mina första riktiga jobb som webbdesigner 1998. 2000 började jag som anställd och gick över till att mer och mer webbutvecka. Byggde bland annat e-handelssystem för tidningsprenumerationer och blocket-kopior (finns inte kvar nu... surprise).

Startade min första e-handel 2003 med Attitude.se som var ett t-shirttryckeri på nätet där man kunde designa sin egen tröja med text. Jag lanserade även en handfull egna fristående märken och t-shirtbutiker. Hyfsat hett på denna tiden, vardagsmat idag. Utvecklingen gick rätt bra men det var inte så kul att trycka tröjor så 2007 sålde jag verksamheten.

Fick då en idé att jag skulle sälja roliga prylar på nätet som ingen annan hade i sortimentet på denna tiden, köpte in lite prylar och lanserade RoligaPrylar.se i februari 2008. Målet var en årsomsättning på 100.000 och det var bara tänkt som ett kul testprojekt, men omsättningen ökade snabbt och det blev helt plötsligt min huvudverksamhet.

2008 lanserade jag iPhonebutiken.se samtidigt som Telia släppte den första iPhonen på svenska marknaden, jag fick massa PR och omsatte rätt bra med prylar redan från start, men det var tråkiga produkter och jag hade kvalitetsproblem pga. att jag importerade det mesta från Asien. iPhoneprylarna tog också viktig fokus från RoligaPrylar som var kul att jobba med, så jag sålde butiken till killarna från Kalmar som nu gräver guld (men jag är inte bitter)

2009 tänkte jag testa lite fler butiker och startade eApoteket.se, Inredning.nu och Leksak.nu. Dessa har gett mig mer bredd och kunskap om nya nischer, men de drar inte in några stora pengar och mitt fokus är alltid RoligaPrylar.se så jag lägger inte mycket tid på dessa.

2009 startade jag även denna sida under 24 hour business camp i Stockholm som Ted Valentin arrangerade.

Under 2010 lanserade jag min distributionsverksamhet på retevo.se och där är vi idag i princip.
Svara med citat