Visa ett inlägg
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-01-29, 19:18
Plastskivors avatar
Plastskivor Plastskivor är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: sep 2010
Plastskivor will become famous soon enough
Standard

Jag heter Stefan Tall, 39 år, kemist och materialtekniker som jobbat åtskilliga år som råvaruhandlare i plastbranschen. Några av mina större kunder tillverkade plastskivor och då noterade jag att den branschen är enormt outvecklat i konsumentledet, men jag förstod också varför. De som plöjer ned stora pengar i maskiner, lager mm måste såklart fokusera där de hyfsade volymerna finns, och slimma organisationerna så att de inte har tid att hjälpa småkunder. Att sälja via den vanliga byggvaruhandeln är också enormt resurskrävande. Tänk om du skulle kuska runt till varje byggmarknad och utbilda säljarna så att de kan förklara skillnaden på Plexiglas och polykarbonat, t.ex. Jag hade även jobbat i byggmaterialbranschen innan jag blev egen företagare, så jag vet vilket hästjobb det vore.

Så jag vill ge privatkonsumenter och små företagskunder möjligheten att få kompetent rådgivning om plastmaterial, och att köpa plastskivor till rimliga priser. Lösningen har blivit att driva verksamheten som ett garageföretag, hemma i Stocksund/Danderyd och online. När man har noll overhead och nästan noll fasta kostnader så har man råd att lägga en del tid på att besvara frågor och ge bra service till alla typer av kunder. Samtidigt har jag bra kontaktnät i branschen så jag kan fixa det mesta som kunderna kan tänkas behöva.

Det som gäller annars är familjen och att försöka slå min bästatid i Vasaloppet, som är 6:12.
Svara med citat