Visa ett inlägg
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-01-29, 19:52
fotofyndets avatar
fotofyndet fotofyndet är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
fotofyndet.se
Fotofyndet Nolema
@chhagglund

Reg.datum: nov 2009
fotofyndet will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Jag heter Christer Hägglund, är 37 år och ena halvan av Fotofyndet. Jag startade en enskild firma på hobbynivå 2001 med annan verksamhet. Eftersom jag hade ett stort fotointresse så frågade en bekant om inte jag kunde fixa en kamera till företaget han jobbade åt. Jag gjorde det och fler började fråga om kameror. Så fortsatte det, med sporadisk försäljning av kameror vid sidan av det ordinarie arbetet, fram till 2006 när jag blev egen på heltid. Nu med tonvikt på en annan verksamhet, som är konsulting inom mekanisk konstruktion.

I och med att den andra verksamheten genererade ett visst kapital ökade handlingsfriheten och vi bestämde oss för att satsa mer på försäljningsverksamheten. Vi ombildade till AB under 2007 och började lägga upp ett lager. Idag är det min sambo Marie som sköter verksamheten på dagarna när jag sitter på konsultuppdrag, sedan sköter vi det mesta av det resterande tillsammans på kvällar och helger. Ser man till omsättningen så är det numera konsultingen som är bisysslan för oss.

Jag brinner verkligen för företagande och entreprenörsskap. Om jag bara kunde pussla ihop mitt liv bättre så skulle jag driva ett par företag till. Idéer finns det gott om, men av tid finns det alltför lite...

Min shop är en OsCommerce-shop som jag har byggt upp och gjort allt jobb i själv. Jag trivs med att jobba i open source och att få hjälp och hjälpa andra i olika forum. Det här forumet har lyft mitt e-handlande till en ny nivå och jag passar på att tacka Dan för forumet.

För övrigt så är det familjen som gäller, bestående av en sambo, två busiga pojkar och två vita sibiriska katter. Försöker även träna löpning så ofta jag kan, just nu med en halvmara i maj som målsättning.