Visa ett inlägg
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-01-31, 12:34
henrik henrik är inte uppkopplad
Flitig Medlem
Till salu skicka PM
BT Evolution AB

Reg.datum: aug 2009
henrik is on a distinguished road
Standard

Hej!

Jag heter Henrik Johansson och är 33 år gammal. I grund och botten är jag elektriker men har inte arbetat med det sedan 98 då jag började som larmtekniker. 2004 startade jag tillsammans med några kollegor mitt första företag och 2006 började jag med e-handel.

Jag har ända sedan jag fick min första dator 1984 alltid varit intresserad av programmering. Men inte förrän sommaren 2006 började intresset leda till att jag startade en e-butik. Min fru hade väldigt stort intresse för smyckestillverkning och hon hade börjat att beställa hem lite större kvantiteter från ebay och sålde det överblivna på tradera. Men sommaren 2006 tyckte jag att det började bli lite väl mycket utan att ha en ordentlig verksamhet. Jag började leta efter någon bra och billig lösning för en ebutik (jag insåg att jag inte skulle få tid till att bygga en egen) och december 2006 öppnade den för trafik. Sedan har det tuggat på ett par år och sommaren 2010 bildade vi om det till ett AB då min fru numera arbetar heltid plus att vi har en deltidsanställd och lite behovsanställda runt jul. Själv sköter jag i princip bara webdrift, marknadsföring, bokföring och håller koll på det juridiska, då jag har 2 andra bolag också. November 2010 öppnade vi också en fysisk butik. Då vi från början hade lagret hemma så började det växa oss ur huset så vi byggde ett nytt hus på vår framsida och flyttade ut lagret där, då hade vi också samtidigt utrymme till att inreda det som en butik.

Framåt under året som kommer så planerar vi att öppna ytterligare 2 webshopppar.

Förutom e-handel så är mina andra intressen resor, vin, företagande och politik. Min framtidsvision är att när barnen är utflugna så skall vi flytta till ett varmare land och leva livets glada dagar
Svara med citat