Visa ett inlägg
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-01-31, 14:48
timmy timmy är inte uppkopplad
Medlem
http://www.canvasframkallning.se

Reg.datum: mar 2009
timmy is on a distinguished road
Standard

Jag heter Tim Wiklund och är 25 år. Född och uppvuxen i Göteborg och kommer förmodligen alltid bo häromkring. Började koda hemsidor när jag var 16 år och sedan dess har det varit ett stort intresse. Älskar att läsa datorböcker och lära mig nya tekniker. Ett annat intresse är fotboll som jag spelat sen jag var liten.

Första webbsidan som byggde på dynamiskt innehåll skapade jag när jag var 17 år. Det var en kopia på snyggast.nu, för er som vet vad det är. Ett år senare kodade jag min första e-butik tillsammans med två klasskamrater. E-butiken gjordes som projektarbete i slutet på gymnasiet och jag startade därmed mitt första företag. Vi sålde kanske 3 varor sedan la vi ner den, men man lärde sig mycket.

Jag ser mig som rätt så lat och har som motto att livet ska vara roligt. Gör man något som man inte vill göra så är det något fel. Jag är sån till naturen och kan tyvärr inte ändra på det. Detta gör att jag har ofta mycket ideér men det är få som avslutas. 2006 bestämde jag mig för att för en gång skull göra klart ett projekt och det blev fotobojan.se. Det var denna sidan som 2009 återigen förde mig in på ehandelnsspåret. Samtidigt som jag tog examen i Systemvetenskap 2009 hade jag drivit canvasframkallning.se och har efter det levt helt och hållet på den. Butiken är helt egenutvecklad i och med att det är det jag tycker är roligt.

Det var ett riktigt skitår att plugga och samtidigt driva en e-butik av det slaget. Jag hade den gigantiska skrivaren i sovrummet tillsammans med kartonger och bubbelplast. Under sängen låg det kilramar till att montera tavlorna och det såg ut som ett bombnedslag i princip.

Har som vanligt höga ambitioner inför året men vi får se vart det landar. En till e-butik är i stort sett klar i allafall. Roligt att läsa om er alla!
Svara med citat