Visa ett inlägg
  #12 (permalink)  
Gammal 2011-02-15, 14:23
anja anja är inte uppkopplad
Novis
www.adele.se
www.adele.se

Reg.datum: jan 2011
anja is on a distinguished road
Smile www.adele.se

Jag heter Anja. Jag öppnade min butik för ca:1 år sedan. Från början var vi två, ett tag var vi tre och nu är det bara jag. Vi hade som idé att öppna en e-handel som sålde köksutrustning, grytor, porslin, knivar m.m. från frankrike. Vi hade olika uppfattningar om vad som kändes franskt och vi har haft två ryssar som har byggt handeln (OsCommerce), en som byggde och en som gjorde designen. Så resultatet blev inte så franskt. Min kompanjon fick ett jobberbjudande som hon inte kunde tacka nej till så där försvann hon. Det visade sig att vinstmarginalen på de sakerna som jag/vi tänkt på från början var minimala och väldigt dyra i inköp så där fick jag tänka om. Så nu säljer jag porslin, glas, och annat från tyskland, frankrike och sverige. Det har varit ett stort projekt som tagit lång tid men fördelen med att vara helt själv är att jag inte behöver fråga någon, nackdelen är att allt blir ett projekt hela tiden. Bara skriva ut fraktsedeln första gången var ett projekt. Fotografera alla produkter, fixa alla bilder, lägga upp dom, annonser, nyhetsbrev, packa...ja, ni vet. Jag har ett "vanligt jobb", jobbar som lärare i grafisk form och komunikation och det är jätte roligt men målet är ändå att jag ska kunna jobba heltid med butiken i framtiden. Jag betalade en faktura på en levernas för första gången, förra månaden, med pengar som kommit In. Det vill säga jag behövde inte betala med min lön som tidigare. Det var ett stort ögonblick! Där befinner jag mig nu, i ett kort lyckorus tills nästa faktura kommer.

Senast redigerad av anja den 2011-02-15 klockan 14:26.
Svara med citat