Visa ett inlägg
  #14 (permalink)  
Gammal 2011-02-25, 11:57
precis en såns avatar
precis en sån precis en sån är inte uppkopplad
Flitig Medlem
www.precisensan.se & www.vinetoglaset.se
precis en sån samt Vinet & Glaset

Reg.datum: feb 2011
precis en sån is an unknown quantity at this point
Smile precis en sån - Carina

Jag heter Carina Öhman, är nyss fyllda 50 år och bosatt i Malmö. Jag är utbildad grundskollärare och specialpedagog.
Sedan snart 10 år driver jag den fysiska butiken precis en sån i Malmö, antik och samlarforumet precis en sån, webshopen precis en sån och bloggen precis en sån retroblogg. Mitt stora intresse här i livet är prylar och inredning från 1950-70 och det gäller allt från möbler till textil, glas och porslin. Jag har gått den långa vägen när jag startat upp min verksamhet. Först arbetade jag som specialpedagog och sprang till butiken och hade öppet på em och kvällar samt helger. Därefter tog jag tjänstledigt deltid, sedan ett års tjänstledigt och därefter beslöt jag mig för att satsa på butiken till 100%.
Antik och samlarforumet startade jag ganska tidigt eftersom jag tyckte att andra forum inom samma genre missköttes och att det förekom ren mobbning där - jag ville ha ett forum som var seriöst och där man kunde mötas under trevliga former. Nu har forumet snart 5000 medlemmar och jag tror att alla som kommer dit känner sig välkomna, oavsett om de är gamla rävar eller nykomlingar.
Min webshop funderade jag på i många år och när jag hade lite pengar över i företaget satsade jag de pengarna i en webshop som drog igång för ca 2 år sedan. Jag älskar min webshop och tycker det är fantastiskt roligt, dock innebär det mer jobb än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag har ju inte direkt några "lagervaror" och jag kan inte heller kontakta någon grossist för att beställa hem nya varor - jag får helt enkelt själv hitta mina varor. I och med detta läggs mycket av tiden på att hitta varor, renovera, fotografera och sedan lägga ut dem på webshopen.
Min blogg startade jag för ca ett år sen för att jag kände att jag behövde kontakt med andra likasinnade. Att ha en liten butik och en liten webshop kan vara ganska ensamt...
När jag inte sitter framför datorn och jobbar, eller fotograferar eller... så försöker jag vara så mycket som möjligt med mitt lilla barnbarn på 1 1/2 år som heter Liam.
Svara med citat