Visa ett inlägg
  #18 (permalink)  
Gammal 2011-02-27, 14:39
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Novis
medtryck.com
AAAStjärna AB

Reg.datum: apr 2010
Henkutt is on a distinguished road
Standard

Henrik heter jag och byggde min första "hemsida" 1997 som handlade om mig själv och min favoriträtt. Fick betalt för att göra hemsida någon gång 1998-1999 och insåg att jag vill tjäna pengar på webben. Inte jättelätt när man är 14-15 år dock. Satte upp några sidor som jag på vissa märkliga sätt fick in pengar på via amerikanska annonser. Fick några mystiska checkar skickade till mig från USA som jag växlade in på banken och drygade ut min lilla kassa.

Startade bolag när jag fyllt 18-19 men gjorde mest event och en community för en nattklubb. Byggde även sms-tjänster vilket jag såg en stor potential i, men hittade inga sätt att tjäna pengar mer än att köpa dom från ett företag och sälja dom vidare, paketerade i en tjänst till ett annat. Blev aldrig några riktiga pengar så allt är avvecklat.

Har sen dess funderat på vad jag kan hitta på och hamnade av en slump på det projekt jag idag driver.

Tidigare har jag läst ekonom och media samt jobbat med sälj. Har nu lagt av helt med programmering och driver medtryck.com där vi säljer profilprodukter till företag. Älskar att gå till jobbet varje dag och ser bara möjligheter med bolaget. Lever idag på bolaget och har samtidigt väldigt kul, men samtidigt cirkulerar det alltid idéer i huvudet som jag vill förverkliga.

Företaget säljer allt från pennor med tryck och ballonger med tryck till större och dyrare företagspresenter.

Om 10 år så jobbar jag förmodligen fortfarande via webben.
Svara med citat