Ehandel.se - Visa ett inlägg - Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!
Visa ett inlägg

Gammal 2011-03-04, 22:58
Mats Mats är inte uppkopplad
Nyfödd
www.plankbiten.se

Reg.datum: mar 2009
Mats is on a distinguished road
Smile

Mats L 46 år gift och tre fina döttrar. Har ett lite brokigt förflutet i olika brancher men är ju uppvuxen i PC erans barndom. (det fanns en tid då värsta kalkylprogrammet inte hette Ecxel utan Quattro, om nu någon minns det?) Så datorintresse och lite grundläggande kunskaper har man ju haft i bagaget.

I alla fall så startade jag och min fru Mymoment.se - Vardagslyx och Välbefinnande för ett par år sedan. Under en tid andades, tänkte och levde jag intensivt med Mymoment.se, trots att vi sålde produkter som jag knappt visste vad det var. Men otroligt roligt och lärorikt. Mymoment.se var en butik som vi utan tvekan hade kunnat utveckla massor, men tid och ork räckte inte för heltidsjobb och e-handel på kvällar och helger. Så vi sålde butiken sommaren 2010.

Nu driver jag mest på kul en liten e-handel Skärbrädor för generationer - Plankbiten.se och säljer skärbrädor i massivt norrländskt trä. Rejäla prylar. Inga slit-och-släng-prylar från asien, känns ganska bra på nåt konstigt sätt. Och ingen kan väl klaga på att butiken inte är nog nischad åtminstone... En fördel är att jag kan produkterna ut och innan och verkligen kan stå för det jag säljer (det är ju jag som tillverkar dem). En annan stor fördel är att mina inköpskostnader är nära nog 0%. Förutom en del eget arbete förstås...

Men snart hoppas jag vara på G men en större satsning som gnager i huvudet, måste bara få plats med det i livspusslet..

Senast redigerad av Mats den 2011-03-04 klockan 23:04.
Svara med citat