Visa ett inlägg
  #23 (permalink)  
Gammal 2011-05-19, 21:16
gregers avatar
greger greger är inte uppkopplad
Nyfödd
www.ehandelscertifiering.se

Reg.datum: Feb 2009
greger is on a distinguished road
Standard

Nu blev ju rubriken i artikeln ännu mer vinklad/missvisande ! "E-handelscertifiering står inför ännu en Kameraexperten? (uppdaterad)"

Varken E-handelscertifiering eller Trygg E-handel hade certifierat det avancerade och storskaliga nätbedrägeriet Kameraexperten, alltså kan varken vi eller dom stå inför "ännu en Kameraexperten".

Läs min blogg från den tiden. Vad kan vi lära av nätbedrägeriet Kameraexperten

Att antyda att lscrapbooking skulle vara ett nätbedrägeri i 20-miljonersklassen är väl också magstarkt. Jag börjar nog också, som en del av er andra se en tydlig "bias" från Ehandel.se. (Men det får väl anses vara en del av jobbet för dem som sitter i Trygg E-handels styrelse)

Den andra frågan om varför man inte kan sätta en varning på sidor med återkallade certifieringar är väl ganska självklar och tydligt förklarad redan:
det är ju .. butiksägaren som lägger till/tar bort scriptet som visar certifieringen i butiken...... jag kan inte tänka mej att många har det kvar då det misskrediterar butiken. "Scriptet dödar ju en bedragare som sagt direkt" . Vad en bedragare kan göra är att hitta på och lägga ut en egen "Garanti" - se exempelvis "Garanterad Outlet" på Outlet märkeskläder, fabriksförsäljning, Canada Goose, Peak Performance
Nu fler än 500 certifierade e-butiker
Svara med citat