Visa ett inlägg
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-11-15, 18:36
Prixs avatar
Prix Prix är inte uppkopplad
Veteran
En filmbutik
Prixima Sweden

Reg.datum: May 2011
Prix is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Av designers?

Logon/headern tar otroligt mycket plats. Det är en ganska konstig grön nyans du valt, tycker jag också (men igen, det är väl smaksak).

Jämför din butik med de stora, t ex http://discshop.se/. Vilken känns mest inbjudande? Vad är det som gör att den lockar till köp? Är det en otroligt stor logo, eller liten logo och fokus på produkterna?
(ja, vet att vi inte är bäst, men vi håller själva på att byta design as we speak

Under produktinformation har du bl a "Svensk titel", "Original titel" (borde vara ett ord men iaf) och en del annan info. Den kanske borde vara i en fin tabell istället för bara rakt upp och ner? (t ex som discshop har det: http://www.discshop.se/filmer/dvd/melancholia/P93490)

Spara in på design/logo är förståeligt, dock är det väldigt lätt att skjuta det på framtiden. Det kommer ALLTID finnas roligare saker att köpa in
Av folk på denna sidan fick den positiv respons.

Hehe lite kul att du nämner stavningen just där. Jag har tittat igenom många filmbutiker och de flera gör olika, men jag valde att göra som discshop och de har just det som två ord. Annan rolig sak gällande discshop är att de har under specifikationer om filmen ett genomgående stavfel på samtliga av sina produkter "Orginal titel" - Det stavas ju Original - vilket jag tyckte va roligt för det är nog inte många som sett det. Och på 30 000 produkter har jag inte sett det rätt stavat en enda gång!

Just att skriva in alla specifikationer om en film är ett rent helvete. Det tar väldigt lång tid och av någon dum anledning så ville sig inte en snygg tabell finnas där för jag hade en sådan. Men den hoppade långt långt långt ner på sidan och lämnade massor av vitt tomt utrymme, då valde jag att göra på detta sättet tills vidare.
Svara med citat