Visa ett inlägg
  #34 (permalink)  
Gammal 2012-05-02, 20:37
Jimmy Öströms avatar
Jimmy Öström Jimmy Öström är uppkopplad nu
Inventarie på Ehandel.se
KONKURS
Äger inget företag

Reg.datum: Jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Detta är SVINERI på högsta nivå!

Det spelar ingen roll om dessa kommer förstå att dom behöver sälja till e-handlare om 5 år, vi vill sälja och tjäna penga NU och inte om 5 år.

Trött, trött, trött blir jag!!

Citat:
Ursprungligen postat av Tigern Visa inlägg
Tjena

Nu ger jag mig in med ett eget exempel från vardagen i linsbranschen.

Idag dök det ner ett fint glansigt vykort från en tillverkare/Åf där man lanserar något som man kallar "The offline revolution". Det är en kampanj, med bra priser på en viss linssort som ska pågå i 4 månader.

I texten står det bl.a. "Kampanjen som visar konsumenterna vägen och fördelarna med att besöka sin lokala professionella optiker. Vår ambition är att få onlinekunderna och marknaden att skifta fokus från enbart lågt pris till att värna om sin ögonhälsa och se fördelarna med att gå till sin optiker istället."

Här har vi alltså en av de största återförsäljarna av linser i världen som aktivt motarbetar e-handeln. I vintras lanserade de ett nytt linsmärke, men det fick vi inte sälja...nej e-handeln har 6 månaders karantän på nya märken! Va!?

Jag har inte läst alla inlägg i denna tråd men kärnfrågan är densamma. Jag kan inte alla lagar, men konstaterar att vi har lång väg att gå fortfarande. Vad är det med e-handeln som gör folk så jäkla skraja?

Ska man göra en sån här kampanj där man utesluter alla e-handlare känns det som att man i alla fall borde ha den goda smaken att selektera sitt adressregister så att man inte skickar det till samma onlineaktörer som man vill få kunderna att "skifta fokus från"!
Bifogad fil 642

För världen kanske du bara är en enda människa...
Men för en människa kan du vara hela världen!
Svara med citat